۱۳۸۸ شهریور ۲, دوشنبه

ادامه یافتن تجمعات اعتراضی خانواده های دستگیر شدگان در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده خانواده های دستگیرشدگان قیام مردم ایران در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار آزادی عزیزان خود شدند.
روز دوشنبه 2 شهريور ماه بيش از 150 نفر از خانواده هاي بازداشت ها در داخل و بيرون سالن ملاقات زندان اوين تجمع كردند تمامي خانواده ها به دليل شنيدن خبر جنايت هاي رژيم ودفن تعداد زيادي از افراد بي نام و نشان در بهشت زهرا به شدت نگران بودند و خواهان ملاقات با عزيزان خود بودند.
از ساعت 08:00 صبح پدران و مادران زيادي با داشتن روزه در گرما به اميد ملاقات با عزيزانشان خود را به سالن ملاقات زندان اوين رسانده وبرخي از پدران و مادران در حاليكه دستشان به خاطر فشارها و نگراني هايي كه در اين مدت متحمل شده اند مي لرزيد فرم ملاقات را پر مي كردند و به يكديگر مي گفتند اگر به شما ملاقات دادند در مورد فرزند ما از آنها بپرسيد كه آيا فرزند ما را در زندان ديده ،‌حالشان خوب است يا نه .
كارمندان اين واحد زندان از ساعت 09:00 صبح كارت هاي ملاقات را بررسي می كردند. باز هم به اكثر خانواده ها ملاقات داده نشد كه صداي اعتراض خانواده هابه خصوص آنهايي كه عزيزانشان قبلا از زندان تماس مي گرفتند و اكنون حدود دو هفته است كه هيچ گونه تماسي نگرفته اند و نگران بودند كه نكند بلايي بر سر عزيزانشان آورده باشند بالا رفت كه شما چگونه مسلماني هستيد؟ بيش از دو ماه است از وضعيت عزيزانمان خبر نداريم زنده اند ،‌مرده اند چه بلايي سرشان آورديد؟ كه كارمندان زندان براي آرام كردن آنها مي گفتند تا دادگاه آنها به طور كامل تمام نشود ملاقات نداريد كه باز هم صداي اعتراض خانواده ها بالا مي رفت كه كدام دادگاه ؟ دادگاه هاي مسخره و نمايشي كه فرزندان ما را به دليل بي گناهي محاكمه مي كنند . كارمندان سالن ملاقات كه در جواب دادن به خانواده ها مي ماندند مي گفتند ما هيچ كاره هستيم برويد دادستاني پيش مرتضوي يا سالاركيا تا به شما اجازه ملاقات دهند.كه خانواده ها در جواب مي گفتند خدا لعنت كند مرتضوي و خامنه اي و همه دارو دسته آنها را.

تعدادي از خانواده ها نيز بعد از شنيدن نداشتن ملاقات به سمت دادگاه انقلاب مي رفتند .امروز هم در حدود 60 نفر از خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب به انتظار خبري از عزيزانشان تجمع كردند تعدادي از خانواده ها نيز با وجود گذاشتن كفالت و وثيقه براي عزيزانشان اما همچنان نگران از وضعيت زنده بودن و سلامتي عزيزانشان منتظر آزادي آنها بودند كه با خشم و عصبانيت وارد دادگاه انقلاب مي شدند و هر چه با دفتر حداد تماس مي گرفتند هيچ كس جوابگوي آنها نبود و به همديگر مي گفتند با هزار جور بدبختي و مصيبت سند تهيه كرديم عزيزانمان در زندان چشم به انتظار آزادي هستند چقدر پست هستند كه با وجود تهيه كفالت و وثيقه باز هم دست از سر آنها برنمي دارند

لیست اسامی تعداد دیگری از دستگیر شدگان قیام مردم ایران جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.
1- محمد يزدان پرست 30 ساله شغل آزاد دوشنبه 12 مرداد در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده
2- خسرو مرداني 25 ساله دانشجوي كامپيوتر پنجشنبه 8 مرداد در حوالي مصلي بازداشت و به اوين منتقل شده
3- حسين احساني فر 24 ساله ليسانس عمران جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
4- امير يحيوي 27 ساله ليسانس حقوق پنجشنبه 18 تير در اميرآباد بازداشت و به اوين منتقل شده

ولی فقیه علی خامنه ای در 29 خردادماه دستور علنی سرکوب خونین مردم ایران را در خیابانها صادر کرد که منجر به جان باختن تعداد زیادی و زخمی شدن و دستگیری هزاران نفر شد.علی خامنه ای در ادامه سرکوب خونین مردم ایران اسیران قیام مردم ایران که خواهان حقوق اولیه خود و مردم بودند اختشاشگر نامید و به این ترتیب چراغ سبز برای قتل در زیر شکنجه، شکنجه های وحشیانه،شکنجه تجاوز جنسی به زنان و مردان آزاده ،گرفتن اعترافات تلویزیونی در زیر شکنجه های طاقت فرسا و ترتیب دادن دادگاههای فرمایشی توسط افراد وزارت اطلاعات که تحت نام قاضی عمل می کنند،اقدام نمود. علی خامنه ای و همدستان انتصاب شده مانند احمدی نژاد، علی لاریجانی و کمیسیون فریب تحقیق و برادرش صادق لاریجانی رئیس قوۀ قضائیه در جنایت علیه بشریت شریک هستند. سکوت در مقابل این جنایتها و عدم پیگرد و مجازات آنها توسط مراجع بین المللی باعث خواهد شد راه را برای جنایتهای بیشتر باز کند و مشروعیت آنها را زیر علامت سئوال ببرد.
برای حمایت و پشتیبانی از زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و پایان دادن به رنج و محنت آنها در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین در کنار خانواده های زندانیان سیاسی حضور گسترده یابیم و اجتماعی از هزاران نفر تشکیل دهیم و تا آزادی آنها از تجمع و اعتراضات خود دست بر نداریم.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،جنایتهای علیه بشریت توسط ولی فقیه علی خامنه ای وهمدستان وی در قتل،شکنجه،اعترافات تلویزیونی،دادگاههای فرمایشی و تشکیل کمسیون فریب تحقیق برا ی پنهان کردن دستان خونین ولی فقیه را محکوم می کند . و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
02 شهریور 1388 برابر با 24 اوت 2008

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: