۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی به تعویق افتاد

بنابه گزارشات از زندان اوین ،بعد ظهر امروز در پی ملاقاتی که خانواده شجاعی با فرزندشان بهنود شجاعی داشتند به آنها اطلاع داده شد که اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی متوقف شده است.
در پی انتقال بهنود شجاعی به زندان اوین برای اجرای حکم اعدام ،بعد از ظهر امروز خانواده شجاعی به زندان اوین مراجعه کردند و خواستار ملاقات با فرزندشان برای آخرین وداع با او شدند. آنها از ساعت 16:30 تا ساعت 18:15 با فرزندشان بهنود شجاعی ملاقت کردند. هنگام پایان یافتن ملاقت و خروج از زندان اوین به سوی منزلشان ،ناگهان یک سروان پاسدار بنام طاهری افسر کشیک اجرای احکام خانواده شجاعی را صدا زد و به آنها گفت که حکم اعدام بهنود شجاعی توسط لاریجانی متوقف شده است.
حوالی ساعت 19:30 بهنود شجاعی از زندان اوین با خانواده اش تماس تلفنی برقرار کرد و به آنها گفت که به او هم اطلاع داده شده که حکم اعدام وی ویک نفر دیگر متوقف شده است.
لازم به یادپآوری است که گفته های فوق بصورت شفاهی بوده است ولی خانواده و زندانی از به تعویق افتادن حکم اطمینان دارند
ولی حکم اعدام سایرین که به زندان اوین انتقال داده شده و گفته شده که 6 نفر می باشند هنوز پا بر جا است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خواستار متوقف شدن حکم اعدام بقیه افراد که قرار است فردا اعدام شوند و همچنین لغو حکم اعدام در ایران است و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار دخالت برای متوقف کردن اعدام ها و بخصوص اعدام نوجوانها در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
27 مرداد 1388 برابر با 18 اوت 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 003162072019

هیچ نظری موجود نیست: