۱۳۸۸ شهریور ۵, پنجشنبه

حکم سنگین و غیر انسانی علیه دانشجوی زندانی

بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین زندانی سیاسی حسن ترلانی به حکم سنگین و ضد بشری 10 سال زندان و تبعید به زندان کرمان محکوم شد.
دانشجوی زندانی حسن ترلانی 22 ساله روز یکشنبه 25 مردادماه برای چندمین بار به دادگاه انقلاب برده شد و در شعبۀ 22 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام محسنی مورد محاکمه قرار گرفت. و روز سه شنبه3 شعریور ماه به خانواده و وکیلش خانم نسرین ستوده اعلام شد که به 10 سال زندان و تبعید به زندان مرکزی کرمان محکوم شده است.
زندانی سیاسی حسن ترلانی روز یکشنبه 14 تیر ماه که به شعبه 22 دادگاه انقلاب برده شده بود.اتهامات نسبت داده شده (محاربه، اقدام علیه امنیت،تبلیغ علیه نظام و اتهامات دیگر) را رد کرده بود و آنها را ساختگی و فاقد هرگونه وجهۀ قانونی دانسته. محسنی رئیس شعبۀ 22 دادگاه انقلاب خطاب به دانشجوی در بند اظهار داشت که از وزارت اطلاعات در این باره استعلام خواهد خواست.
دانشجوی اسیر مجددا روز یکشنبه 25 مرداد به شعبۀ 2 دادگاه انقلاب برده شد و علاوه بر اتهامات قبلی اتهامات جدیدی به او نسبت داده شد که عبارتند از :داشتن عکس مادر و برادرش که در قرارگاه اشرف بسر می برند، داشتن ارتباط با نهضت آزادی، صرف شام در منزل دکتر محمد ملکی،نگهداری عکسهای آقای مسعود رجوی و خانم مریم رجوی در منزل،داشتن ارتباط ایمیلی با سازمان مجاهدین خلق ایران و اتهامات متناقض و متعدد دیگری .محکومیت سنگین و غیر انسانی این زندانی سیاسی باعث حیرت و شگفتی وکیل وی شده بود.
سعید شیخان سر بازجوی و زارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین که از شکنجه گران شناخته شدۀ زندان اوین می باشد و در اثر شکنجه های قرون وسطائی او تعدادی از زندانیان علیرغم گذشت سالها از آن زمان هنوز از آثار آن رنج می برند که از جملۀ آنها شکنجه بهروز جاوید طهرانی می باشد. سربازجوی وزارت اطلاعات همزمان که زندانی سیاسی را در زیر شکنجه های طاقت فرسای خود دارد ،خانواده زندانی را تحت فشارهای شدید روحی و تهدیدات خود قرار میدهد تا از تماس گرفتن با رسانه و سازمانهای حقوق بشری خوداری کنند و وضعیت عزیزانشان را به آنها اطلاع ندهند . او خانواده ها را فریب می دهد که در صورت سکوت شرایط عزیز در بند آنها را بهتر خواهد کرد و از دادن حکم زندان جلوگیری خواهد کرد. تا اینکه خانواده ها را در مقابل عمل واقع شده قرار دهد. بازجویان وزارت اطلاعات حکم زندانی را تعیین می کنند و قاضی وزارت اطلاعات حکم را به زندانی ابلاغ می کنند.
لازم به یاد آوری است که زندانی سیاسی حسن ترلانی 2 اسفند ماه در پی یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شدو 190 روز است که از بازداشت او در بند 209 زندان اوین می گذرد. 88 روز آن را در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بسر بردند.او در اثر شکنجه های غیر انسانی دچار ناراحتی گوارشی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، حکم سنگین و غیر انسانی همراه با تبعید علیه دانشجوی زندانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است .
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
5 شهریور 1388 برابر با 27 اوت 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: