۱۳۸۷ اسفند ۱۱, یکشنبه

اقدامات جنایتکارانه علی حاج کاظم، یک زندانی سیاسی را در آستانه مرک قرار داد

بنابه گزارشات رسیده ازفرعی 5 بند 2 زندان گوهردشت کرج،آقای امیر حسین حشمت ساران در طی روزهای اخیر وضعیت جسمی به وخامت گرایید و بیش از 12 ساعت در اغما قرار داشت.
آقای ساران پس از مصرف کردن داروهایی که بهداری زندان به او تجویز کرده بود وضعیت جسمی اش رو به وخامت گذاشت و به اغما فرو رفت .او از اوایل شب به اغما فرو رفت و تا صبح در این شرایط قرار داشت.تلاشها و کوششهای زندانیان سیاسی برای انتقال وی به بهداری با ممانعت پاسداربندها مواجه بود . پاسداربندها آقای ساران را بیش از 12 ساعت در این حالت و در سلول نگه داشتند. تا اینکه زندانیان سیاسی خود صبح روز بعد اقدام به انتقال او به بهداری زندان نمودند.
اخیرا بدستور علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت قرصها و کپسولها بصورت پودر شده و مخلوطی از چند دارو به زندانیان داده می شود . زندانیان از نام دارو ،محتویات آن ، وزن آن و تاریخ مصرف آن مطلع نیستند.
از زمان به اجرا در آوردن این طرح جنایتکارانه و غیر انسانی در زندان تعدادی از زندانیان در اثر این داروها دچار مسمومیت منجر به مرک آنها شده است و همچنین تعداد زیادی از آنها دچار عوارضی مانند : حالت تهوع، سرگیجه،بی حس شدن زبان و دهان،مسدود شدن راه تنفسی و حالت خفگی و به اغما فرو رفتن زندانی است.
در ماههای اخیر شیوه های مختلف فشار علیه زندانیان بکار برده شده است. از جمله آنها حذف گوشت قرمز و سفید و ماهی از غذای زندانیان ،حذف سبزیجات و میوجات از غذای زندانیان ، ایجاد شکنجه گاهی در سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت که پاسداربندها نام این سلو لها را سگ دونی نهاده اند و در آنها زندانیان تحت جدیدترین و وحشیانه ترین نوع شکنجه قرار می گیرند، زندانیان صبح زود مجبور می شوند که از سلولهای خود خارج شوندو چند ساعت در معرض سرمای شدید و بارش برف و باران قرار گیرند، انتقال آنها به سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد.چند برابر بودن تعداد زندانیان نسبت به ظرفیت سلولها، و آخرین شیوه جنایتکارانه آن تحویل کپسول و قرص بصورت پودر شده و مخلوط به زندانیان.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تجویز داروهای که باعث مسمومیت زندانیان می شود و تا به حال منجر به مرک و مسمومیت تعداد زیادی از زندانیان شده و به نظر می رسد از این طریق قصد حذف فیزیکی آنها را دارد را محکوم می کند.و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای پایان دادن به جنایتهای مستمر و غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان در ایران است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
11 اسفند 1387 برابر با 01 مارس 2009
اقدامات غیر انسانی فوق به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست: