۱۳۸۷ اسفند ۱۴, چهارشنبه

جان آقای امیر حسین حشمت ساران در معرض خطر جدی قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده از فرعی 5 بند 2 زندان گوهردشت کرج،وضعیت جسمی آقای امیر حسین حشمت ساران به وخامت گراییده او چهارشنبه شب برای سوامین بار در چند روز اخیر به اغما فرو رفت.
آقای امیر حسین حشمت ساران چهارشنبه شب 14 اسفند ماه 2 بار پیا پی وضعیت جسمی اش به وخامت گرایید و به اغما فرورفت. بار اول در حدود ساعت 19:45 دقیقه روی داد که سایر زندانیان سیاسی هم سلول وی ،او را حمل و به بهداری زندان منتقل کردند ولی بهداری زندان از معاینهو بستری او خوداری کرد و او مجددا به سلول بازگردانده شد. بار دوم حوالی ساعت 21:50 دقیقه مجددا به اغما فرو رفت و شرایط جسمی اش نسبت به بار اول وخیم تر گردید. زندانیان سیاسی هم بند وی نسبت به عدم توجه و درمان هم سلولی خود اقدام به اعتراض نمودند و باعث شد که سایر زندانیان نسبت به عدم درمان وی در شرایط بسیار حاد جسمی اعتراض نمایند. زندانیان سیاسی هم بند وی او را مجددا به بهداری زندان منتقل کردند.بهداری زندان هنگامی که با شرایط بسیار حاد آقای ساران مواجه شدند او را بلافاصله از بهداری زندان به نقطه نامعلومی که گفته می شود به بیمارستانی که در خارج از زندان می باشد منتقل کردند .
از زمان انتقال او با شرایط بسیار حاد جسمی به نقطه نامعلوی تا به حال هیچ خبری در دست نیست. نگرانی فزآینده ای بین زندانیان وجود دارد که همانند زنده یاد فیض مهدوی، زمانی که به بیمارستان منتقل گردید و در آنجا اعلام نمودند که در گذشته است و اقدام به قتل این زندانی سیاسی نمایند.
آقای امیر حسین حشمت ساران در طی چند روز گذشته به خاطر ناراحتی قلبی سومین بار است که وضعیت جسمی اش به وخامت می گرایید و به اغما فرو می رود.آقای ساران آخرین بار در پی مصرف داروهایی که از بهداری زندان به او تجویز شده بود و قرصها و کپسولهای آن بصورت پودر شده و چند دارو با هم مخلوط شده بود دچار چنین عوارض وخیمی گردیده است .
شیوه تجویز دارو به زندانیان از مدتی پیش به دستور علی حاج کاظم و محلاتی از مسئولین بهداری به قرار زیر است قرصها و کپسولها بصورت پودر شده و چند دارو با هم مخلوط شده در اختیار زندانیان قرار می گیرد و تا به حال باعث مرک چند زندانی شده است و زندانیان که تا به حال این داروها را مصرف کرده اند تعداد زیادی از آنها دچار عوارضی مانند : حالت تهوع، سرگیجه،بی حس شدن زبان و دهان،مسدود شدن راه تنفسی و حالت خفگی و به اغما فرو رفتن شده اند.
در روزهای اخیر سلولی که آقای ساران و سایر زندانیان سیاسی در آن محبوس هستند آماج حملات گارد ویژه زندان که توسط کرمانی و فرج زاده رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان همراهی می شد قرار گرفت در آن حملات زندانیان سیاسی و از جمله آن آقای امیر حسین حشمت ساران مورد ضرب وشتم قرار گرفت و حداقل وسائل آنها یا تخریب شد و یا اینکه ضبط گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به جان آقای امیر حسین حشمت ساران عمیقا اظهار نگرانی می کند و مسئولیت جان این زندان به عهده عالیترین مقامات این رژیم می داند. و همچنین از کمیسر عالی سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
15 اسفند 1387 برابر با 5 مارس 2009
وضعیت زندانیای فوق به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 003162020193

هیچ نظری موجود نیست: