۱۳۸۷ اسفند ۲۴, شنبه

وزارت اطلاعات و مسئولین زندان در تلاشند تا دلایل قتل زنده یاد ساران را از بین ببرند


بنابه گزارشات رسیده از فرعی 5 بند2 زندان گوهردشت کرج ، دلایل قتل و تمامی وسائل شخصی زنده یاد امیر حسین حشمت ساران را با یورش به سلول زندانیان سیاسی جمع آوری وضبط گردید.
در این یورش رضا ترابی رئیس بازرسی زندان،نبی الله فرج زاده معاون حفاظت و اطلاعات زندان و آخریان رئیس بند 2 شرکت داشتند. آنها به مدت 1 ساعت تمامی وسائل شخصی زندانیان سیاسی را پخش مورد بازرسی دقیق خود و تخریب کردند. دست نوشته ها ،یادشتها ی باقیمانده و بخصوص داروهای پودر شده و باقیمانده که آقای ساران آن را مصرف می کرد جمع آوری کردند و با خود بردند .
هدف اولیه افراد فوق جمع آوری تمامی وسائل شخصی زنده یاد ساران بود .آنها وسائل شخصی مانند لباس،دست نوشته ها ،یادشتها ،،کتاب و بخصوص داروهای باقیمانده که بصورت پودر شده بود و از آن طریق او را به قتل رساندند و یا هر چیزی دیگری را که در رابطه با ایشون بود جمع آوری کردند و با خود بردند.
زندانیان سیاسی نسبت به این عمل وحشیانه آنها اعتراض کردند و خواهان حفظ وسائل شخصی زنده یاد ساران بودند که به عنوان تنها یادگارهای باقیمانده از وی در زندان می باشد که به خانواده وی تعلق دارد و می بایست در اختیار آنها قرار گیرد.
نبی الله فرج زاده معاون حفاظت و اطلاعات و رضا ترابی رئیس بازرسی زندان که از ابتدا فشارها،تهدیدها و بازجوئیها علیه هم سلولهای زنده یاد ساران آغاز کرده بود با برخوردی غیر انسانی و توهین آمیز به زندانیان سیاسی گفت که اینجا ما تعیین می کنیم و نمی گذاریم قهرمان سازی کنید .
بنابه اعتقاد زندانیان سیاسی هم سلول زنده یاد ساران وزارت اطلاعات و زندان در حال از بین بردن دلایل چگونگی به قتل رساندن زنده یاد ساران هستند. آنها بصورت جنون آمیزی دنبال داروهای باقیمانده بودند و بیشترین تاکید را روی داروها داشتند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه و از بین بردن دلایل موجود و ضبط وسائل شخصی زنده یاد ساران که تنها یادگارهای او می باشد و برای خانواده وی ارزش خاصی دارد را محکوم می کند. ما یکبار دیگر از دبیر کل سازمان ملل متحد و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تشکیل و اعزام یک هیئت حقیقت یاب بین المللی برای روشن شدن حقایق در مورد زندانیان سیاسی و سایر زندانیان که در زندانهای این رژیم به قتل رسیده اند هستیم.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

24 اسفند 1387 برابر با 14 مارس 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر




http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 003162020193

هیچ نظری موجود نیست: