۱۳۸۸ فروردین ۵, چهارشنبه

بیش از 3 ماه بی خبری مطلق از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی منصور رادپور



بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج، بیش از 3 ما است که از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی منصور رادپورهیچ خبری در دست نیست .

زندانی سیاسی منصور رادپور از اوایل دی ماه 1387 از بند 1 زندان گوهردشت به سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت کرج منتقل گردید.از زمان انتقال او به این بند تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط این زندانی سیاسی در دست نیست . بند 8 زندان گوهردشت کرج که معروف به بند سپاه است در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات می باشد و دارای شرایطی مانند بند 209 زندان اوین است. زندانیان سیاسی که به این بند منتقل می شوند تحت بازجوئیهای طولانی بازجویان وزارت اطلاعات قرار می گیرند که این بازجوئیها اغلب در ساعات شب صورت می گیرد و در حین بازجوئی زندانیان سیاسی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان قرار می گیرند.

آخرین باری که این زندانی سیاسی توسط سایر همبندیانش مشاهده شده در اواسط دی ماه 1387 هنگامی که او را با شرایط حاد جسمی به بهداری زندان منتقل می کردند، بوده. آقای رادپور هنگام انتقال به بهداری زندان توسط چند پاسداربند همراهی می شد و حق هیچگونه تماسی با سایر زندانیان را نداشت .

از زمان انتقال زندانی سیاسی منصور رادپور به بند 8 زندان گوهردشت ،مادر پیر او که به سختی قادر به راه رفتن است بارها به زندان گوهردشت کرج مراجعه کرد. خانم رادپور در آخرین مراجعش که روز چهارشنبه 5 فروردین ماه به این زندان بود با جوابهای ضد و نقیض پاسداری که مسئول سالن ملاقات است مواجه گردید. این فرد با برخوردی پرخاشگرانه و ضد انسانی ابتدا به خانم رادپور گفت اینجا نیست و ما از او اطلاعی نداریم ولی وقتی که با اعتراض خانم رادپور مواجه گردید به او گفتند که در سلولهای انفرادی بند 8 زندانی است و حق ملاقت و هیچگونه تماسی را با آنها ندارد .خانم رادپور از ساعت 06:00 صبح تا ساعت 16:30 بعد ظهر برای اطلاع یافتن از ضعیت فرزندش در انتظار بسر برد ولی از دادن جواب مشخص به او خوداری کردند. حرفهای ضد و نقیض آنها با عث نگرانی شدید این خانواده شده است.

لازم به یادآوری است آقای رادپور اردیبهشت ماه 86 هنگامی که قصد شرکت در مراسم گل گشت کارگران داشت در جاده چالوس- کرج و نزدیک شهر کرج دستگیر شد. او در حدود یک ماه در خانه های امن وزارت اطلاعات زندانی بود و بشدت تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت که در اثر این شکنجه ها 2 دنده سینه اش شکسته شد و همچنین کتف او دچار آسیب جدی گردید. آنها هیچوقت او را مورد معالجه قرار ندادند. آقای رادپور در یک محاکمه چند دقیقیه ای در شعبه 8 دادگاه انقلاب کرج بدلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران بدون اینکه حق دفاع از خود داشته باشد و بدون داشتن وکیل محکوم به 3 سال زندان گردید.

زندانی سیاسی منصور رادپور 14 مرداد ماه در اعتراض به شرایط غیر انسانی و رفتارهای وحشیانه با زندانیان سیاسی اقدام به اعتصاب غذا نمود. 16 مرداد ماه به بند 8 سپاه منتقل گردید و 28 روز در سلولهای انفرادی بسر برد.بازجویان وزارت اطلاعات پرونده جدیدی علیه او گشودند و در تاریخ 2 شهریورماه در شعبه 1 دادگاه انقلاب کرج توسط فردی بنام عاصف حسینی مورد محاکمه قرار گرفت و به 5 سال زندان محکوم شد. درجریان محاکمه او از حق دفاع و داشتن وکیل محروم بود.آقای رادپور همچنان از داشتن وکیل محروم می باشد.

آقای رادپور بیش از 5 ماه در بند 1 زندان گوهردشت که معروف به بند آخر خطی ها است زندانی بود و در طی این مدت بارها به سلولهای انفرادی این بند که معروف به سگ دونی و محل شکنجه زندانیان سیاسی است انتقال داده شد و تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار گرفت او هر بار چند هفته در این سلولها زندانی بود. قبل از انتقال به بند 8 معروف به بند سپاه او در سلولهای انفرادی بند 1 که پاسداربندها به آن سگ دونی می گویند زندانی بود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،از مبهم بودن شرایط و وضعیت این زندانی سیاسی عمیقا ابراز نگرانی می کند و مسئولیت مستقیم جان این زندانی سیاسی را بر عهده بالاترین مقامات این رژیم می باشد.از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری برای پیشگیری از فاجعه ای دیگر در زندان مخوف گوهردشت کرج که تا به حال باعث به قتل رسیدن 3 زندانی سیاسی، زنده یادان ولی الله فیض مهدوی ، عبدالرضا رجبی و امیر حسین حشمت ساران در این زندان شده ،خواستار اقدامات فوری برای مشخص شدن وضعیت این زندانی سیاسی است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
06 فروردین 1388 برابر با 26 مارس 2009

وضعیت زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 003162020193

هیچ نظری موجود نیست: