۱۳۸۷ اسفند ۲۲, پنجشنبه

وضعیت و شرایط دستگیر شدگان 2 اسفند ماه در ابهام است


بنابه گزارشات رسیده از بند 209 و 240 زندان اوین ،از وضعیت و شرایط تعدادی از دستگیر شدگان یورشهای 2 اسفند ماه به خانواده ها در تهران ،کرج و سمنان هیچگونه خبری در دست نیست.
در پی یورشهای گسترده و وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات در روز جمعه 2 اسفند ماه به منازل شخصی و دستگیری و انتقال عزیزان آنها به بند 209 زندان اوین که نزدیک به 3 هفته از آن می گذرد ولی هنوز از وضعیت و شرایط بعضی از آنها خبری در دست نیست.
خانم فاطمه ضیائی 50 ساله ، حامد یازرلو،حسن طلانی دانشجو از زمان دستگیری تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط آنها در دست نیست.خانم مهسا نادری دانشجو و احسان عرفانی توانسته اند با خانواده های خود تماس تلفنی بسیار کوتاه در حد چند لحظه داشته باشند.
بعضی از گزارشات حاکی از آن است که مهسا نادری در حال حاضر در بند 240 زندان اوین زندانی است و هم سلول خانم رکسانا صابری خبرنگار ایرانی -امریکایی می باشد. همجنین پدر خانم نادری آقای محسن نادری 50 ساله در بند 8 زندان اوین زندانی می باشد .آقای نادری در شهریور ماه سال 1386 برای گرامیداشت نوزدهمین سالگرد یکی از اعضای خانواده اش ( زنده یاد محمد حسین داود آبادی فرهانی) که در جریان قتل عام های زندانیان سیاسی سال 1367 جان باخته بود شرکت کردند. آقای نادری به 1 سال زندان محکوم شده بود.
زندانیان سیاسی که به بند 209 زندان اوین منتقل می شوند در سلولهای انفرادی نگهداری می شوند. آنها مورد بازجوئیهای طولانی بازجویان وزارت اطلاعات قرار می گیرند. بازجوئیها معمولا در ساعات شب صورت می گیرد و زندانیان سیاسی در حین بازجوئی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرند. بازجوئیها و شکنجه های جسمی برای وادار کردن زندانیان سیاسی به پذیرفتن اتهاماتی غیر واقعی که بازجویان وزارت اطلاعات به آنها نسبت می دهند می باشد.
مراجعات مکرار خانواده ها به دادگاه انقلاب و بند 209 زندان اوین برای اطلاع یافتن از عزیزانشان تا به حال بی نتیجه بوده و جواب مشخصی به آنها داده نمی شود. شعبه 3 دادسرای امنیت که فردی بنام حسینی رئیس آن می باشد و مسئول پرونده های آنها است از روبرو شدن و جواب دادن به خانواده ها خوداری می کند . خانواده ها فقط از طریق تلفنهای داخلی می توانند با شعبه مربوطه تماس بگیرند فردی که جواب میدهد خودش را منشی شعبه 3 امنیت معرفی می کند او با دادن جوابهایی مانند ما نمی دانیم،هنوز بازجوئی آنها پایان نیافته است مواجه هستند. به خانواده های هنوز علت دستگیری عزیزانشان گفته نشده است. رئیس شعبهای مختلف امنیت دادسرای انقلاب در دست فردی بنام حسن زارع دهنوی که با نام مستعار قاضی حداد معروف است .رفتار این فرد با خانواده ها غیر انسانی ، تحقیر کننده و همانند بازجویان وزارت اطلاعات می باشد.
سیاستهای سرکوب گسترده (اعدام زندانیان سیاسی ،قتل زندانیان سیاسی، اعدام کودکان ،اعدام های گروهی ،سنکسار دستگیریهای گسترده فعالین دانشجویی،زنان و کارگری و سرکوبهای اجتماعی تحت عنواین مختلف ) توسط ولی فقیه مطلقه علی خامنه ای تعیین می شود و توسط وزات اطلاعات با هماهنگی قوه قضائیه طراحی می گردد برای اجرا به نیروهای سرکوبگر سپرده می شود. نقض کنوانسیونها ومعاهدات حقوق بشری و بین المللی در ابعاد گسترده که رژیم ملزم به اجرای آن است از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت می باشد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورشهای وحشیانه ، دستگیری خود سرانه ،انتقال به سلولهای انفرادی بند 209 وتحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن و بی اطلاع نگه داشتن خانواده های آنها را محکوم می کند . از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
22 اسفند 1387 برابر با 12 مارس 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: