۱۳۸۷ اسفند ۱۲, دوشنبه

انتقال محمد حسن فلاحیه زاده خبرنگار زندانی به بند 209 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین خبرنگار زندانی آقای محمد حسن فلاحیه زاده به بند مخوف 209 زندان اوین انتقال داده شد.
آقای محمد حسن فلاحیه زاده روزنامه نگار زندانی روز شنبه 10 اسفند ماه بدون هیچ دلیلی به بند مخوف 209 زندان اوین که در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات است انتقال داده شد. زندانیان سیاسی که به این بند منتقل می شونددر سلولهای انفرادی نگه داری می شوند و در طی مدتی که در آنجا بسر می برند، تحت فشارهای جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار می گیرند.
آقایان محمد حسن فلاحیه زاده و علی صارمی 5 بهمن ماه پس از اعتراض به پاسدر بندی بنام حسین اسدی که مدت طولانی زندانیان را در زیر برف و باران و سوز سرمای شدید نگه داشته بود، آنها را بیش از 3 هفته به سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین منتقل کردند. این 2 زندانی سیاسی اخیرا به بند 350 زندان اوین بازگردانده شدند.
هنگام انتقال این 2 زندانی به سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین وسائل شخصی آنها توسط رئیس حفاظت و اطلاعات زندان اوین فردی بنام بیدگلی و بزرگ نیا رئیس بند 350 جمع آوری شد و با خود بردند. هنگامی که این 2 زندانی مجددا به بند 350 بازگردانده شدند تقریبا اکثر وسائل شخصی آنها را که ضبط کرده بودند وهنوز به آنها بازنگردانده. وسائلی مانند دست نوشته ها ، کتابهای آموزشی زبان فرانسه،انگلیسی و عربی و همچنین رادیوی یک موج آقای صارمی که از فروشگاه زندان خریداری کرده بود همراه با گوشی آن را ضبط کردند. بزرگ نیا همچنین میزی که زندانیان ماه ها قبل از زندان خریداری کرده بودند و از آن بعنوان میز غذاخوری استفاده می کردند با وقاحت تمام آن را از سلول زندانیان به دفتر خود منتقل کرده است. فشارها و اذیت وآزارهای بزرگ نیا همچنین علیه زندانیان سیاسی ادامه دارد .
بزرگ نیا که از مجریان طرحهای وزارت اطلاعات در بند 350 زندان اوین است برای پانزدهمین هفته متوالی زندانیان سیاسی را از ملاقات حضوری با خانواده هایشان منع کرد .
در حال حاضر 3 خبرنگار زندانی در زندان اوین زندانی هستند.آقایان محمد صدیق کبودوند،محمد حسن فلاحیه زاده و سید ظهور نبوی چاشمی می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال روزنامه نگار زندانی به بند مخوف 209 زندان اوین برای تحت فشار قرار دادن او را محکوم می کند و از گزارشگران بدون مرز و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی خبرنگاران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
13 اسفند 1387 برابر با 03 مارس 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
گزارشگران بدون مرز
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193




هیچ نظری موجود نیست: