۱۳۸۸ فروردین ۱۰, دوشنبه

اقدامات سرکوبگرانه و عدم رسیدگی پزشکی به موقع باعث مرک یک زندانی گردید


بنابه گزارشات رسیده از بند 6 زندان گوهردشت کرج، روز یکشنبه 9 فروردین ماه یکی از زندانیان بنام آقای غلامحسین شهبازی دچار سکته قلبی گردید و بیش از 30 دقیقه در آن حالت به حال خود رها شد تا اینکه جان باخت.

آقای شهبازی ساعت 07:30 صبح روز یکشنبه 9 فروردین ماه همراه با تمامی زندانیان بند 6 به محوطه زندان برده شدند. پاسداربندها پس از انتقال زندانیان به این محوطه دربهای آنرا قفل نموده و محوطه را ترک کردند.حدود ساعت 08:00 صبح آقای شهبازی دچار سکته قلبی می شود، سایر زندانیان برای نجات جان این زندانی و مطلع کردن پاسداربندها شروع به کوبیدن بر درب محوطه ورودی به مدت 30 دقیقه می کنند ولی پاسداربندها توجهی به این مسئله نمی کنند و این زندانی را پس از 30 دقیقه قبل از رسیدن به بهداری زندان جان می بازد.

این شیوه سرکوب زندانیان سیاسی و زندانیان از اوایل زمستان 87 بدستور وزارت اطلاعات ابتدا در بند 350 زندان اوین توسط بزرگ نیا و پاسداربند حسین اسدی به اجرا گذاشته شد و سپس آن را به به زندان گوهردشت کرج گسترش دادند. این شیوه سرکوبگرانه متاسفانه روز یکشنبه 9 فروردین ماه باعث مرک یک زندانی بی دفاع گردید .

زندانی غلامحسین شهبازی از سلول 13 سالن 16 بند 6 زندان گوهردشت کرج که سن او در حدود 45 سال بود و نزدیک به 14 سال در زندانهای اوین و گوهردشت زندانی بود. او 8 سال از 14 سال مدت زندانش را در زندان گوهردشت کرج بسر برد. آقای غلامحسین شهبازی به اتهام مالی زندانی بود.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،اقدامات سرکوبگرانه علیه زندانیان بی دفاع که تا به حال منجر به مرک یک زندانی شده ، را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عاجل برای پایان دادن به سرکوب زندانیان در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
10 فروردین 1388 برابر با 30 مارس 2009

مرگ زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: