۱۳۸۷ اسفند ۱۵, پنجشنبه

آقای امیر حشمت ساران در شرایط بسیار وخیم جسمی در آی.سی.یو بسر می برد

بنابه گزارشات رسیده از بیمارستات رجائی کرج،آقای امیر حشمت ساران که از جهارشنبه شب به این بسمارستان منتقل شده است، همچنان در شرایط بسیار حاد جسمی و در اغما بسر می برد .
صبح روز پنجشنبه 15 اسفند ماه خانواده آقای ساران متوجه وخامت وضعیت جسمی ایشان شدند و پس از تماسهای مکرر با علی حاج کاظم رئیس زندان ابتدا از اعلام محل بستری شدن و شرایط او خوداری می کرد و با چندین بار تماس با او بالاخره به آنها گفته شد که در بیمارستان رجائی کرج در بخش آی.سی .یو یا مراقبتهای ویژه بستری است.
هنگامی خانم الهه نازجو همسر آقای ساران برای دیدن همسرش به بیمارستان مراجعه کردند او در بیهوشی کامل بسر می برد و به سختی تنفس می کرد و شرایط بسیار وخیمی داشت.اجازه عیادت از آقای ساران فقط به دستور علی حاج کاظم صورت می گیرد و به فرزندان او اجازه عیادت و دیدن پدرشان داده نشده است.
پزشک معالج وی از دادن هرگونه اطلاعاتی از وضعیت جسمی آقای ساران خوداری می کند احتمال داده می شود که این دستوری است که توسط وزارت اطلاعات به آنها داده شده است.و تنها به آنها می گفتند که فقط دعا کنید.
فرزندان او امروز چندین بار تلاش کردند که پدر خود را ببینند ولی مامورین از دادن اجازه به آنها خوداری کردند و هرگونه عیادت از ایشون منوط به دستور علی حاج کاظم می باشد. پرسنل بخش به خانواده آقای ساران گفته اند که آقای ساران دچار نارسائی مغز است و وضعیت خطرناکی دارد.
علیرغم بیهوشی چندین ساعته آقای ساران 2 مامور مسلح در درب اتاق آی .سی یو مراقب وی هستند و دستان آقای ساران با دست بند به تخت بسته شده است. این در حالی است که او در آی .سی یو و در بیهوشی کامل بسر می برد و دست بند زدن به بیماری در چنین شرایط بسیار وخیمی باعث بالا بردن استرس و وخیم کردن وضعیت جسمی آن می شود.
همسر و فرزندان آقای ساران در نگرانی شدیدی بسر می برند.
چهارشنبه شب 14 اسفند ماه 2 بار آقای ساران توسط هم بندیانش به بهداری زندان برده شد بار اول بهداری زندان از معاینه و درمان او خوداری کرد و بار دوم وقتی که با اعتراض شدید همبندیانش مواجه شدند ناچار بهداری زندان اقدام به معاینه او نمود .
آقای امیر حسین حشمت ساران در طی چند روز گذشته سومین بار است که وضعیت جسمی اش به وخامت می گرایید و به اغما فرو می رود.آقای ساران آخرین بار در پی مصرف داروهایی که از بهداری زندان به او تجویز شده بود و به صورت قرصها و کپسولهای پودر شده ومخلوط، باعث ایجاد چنین عوارض وخیمی شده است .
شیوه تجویز دارو به زندانیان از مدتی پیش به دستور علی حاج کاظم و محلاتی از مسئولین بهداری زندان به صورت زیر در اختیار زندانیان قرار می گیرد. قرصها و کپسولها بصورت پودر شده و چند دارو با هم مخلوط می کنند و آن را در اختیار زندانیان قرار می دهند این شیوه تا به حال باعث مرک چند زندانی شده است و زندانیان که تا به حال این داروها را مصرف کرده اند تعداد زیادی از آنها دچار عوارضی مانند : حالت تهوع، سرگیجه،بی حس شدن زبان و دهان،مسدود شدن راه تنفسی و حالت خفگی و به اغما فرو رفتن شده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران در روزهای اخیر نسبت به اقدامات جنایتکارانه و غیر انسانی که وزارت اطلاعات و علی حاج کاظم علیه زندانیان بکار می برد و جان آنها را در معرض خطر جدی قرار می دهد هشدار داده بود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به وضعیت بسیار وخیم این زندانی سیاسی که علیرغم بیهوشی چندین ساعته و بودن در آی.سی.یو که به او دست بند زده شده است عمیقا ابراز نگرانی می کندو از سازمانهای حقوق بشری برای پیشگیری از یک فاجعه ای دیگر خواستار اقدامات فوری است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
15 اسفند 1387 برابر با 5 مارس 2009
وضعیت زندانیای فوق به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 003162020193

هیچ نظری موجود نیست: