۱۳۸۷ اسفند ۲۷, سه‌شنبه

انتقال 3 تن ازدستگیر شدگان 27 دی ماه به بند 240 زندان اوین


بنابه گزارشات رسیده از بند مخوف 209 زندان اوین ، سه تن ازدستگیر شدگان 27 دی ماه در فرودگاه تهران به بند 240 زندان اوین انتقال داده شدند.
سه زندانیان ساسی که به سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین منتقل شدند به نامهای خانم آسیه بنده لو 70 ساله،همسر ایشون آقای علی پوراقبال 73 ساله و امین رضائی می باشند.
روز دوشنبه 26 اسفند ماه هنگامی که خانواده های آنها برای ملاقت کابینی به بند 209 مراجعه نمودند به آنها گفته شد که تا اطلاع ثانوی ممنوع الملاقات هستند و بصورت تنبیهی به سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین منتقل شدند.
از طرفی دیگر خانم کبری بنازاده امیر خیزی 56 ساله ، در اثر شکنجۀ یکی از سر بازجویان وزارت اطلاعات بنام سعید شیخان چشم راست او دچار خونریزی شده است که از درمان جدی محروم است و خطر از دست دادن بینائی اش او را تهدید می کند. از این خانواده علاوه بر خانم کبری بنازاده برادران ایشان آقایان حمید و اصغر بنازاده از زندانیان سیاسی سابق بدلیل دیدار با عزیزانشان در اشرف هر کدام به 2 سال زندان محکوم شدند و بیش از یک سال است که در زندان بسر می برند. همچنین خانم شهلا زرین فر عضو دیگر این خانواده به مدت یکسال در زندان گوهردشت زندانی بود او اخیرا پس از پایان یافتن محکومیتش آزاد گردید.
اسامی تعدادی از دستگیر شدگان 27 دی ماه که همچنان در بند مخوف 209 زندان اوین در اسارت بسر می برند به قرار زیر می باشد:خانم زهرا جوادی،خانم صمدی وآقای خسرو رهنما می باشند.
فردی که بازجوئی مادران و پدران سالخورده را بعهده دارد سعید شیخان نام داردو از سربازجویان وزارت اطلاعات می باشد او از شکنجه گران شناخته شده این بند می باشد.
پرونده های دستگیر شدگان فوق در شعبۀ 1 بازپرسی دادگاه انقلاب می باشد و رئیس این شعبه فردی به نام حیدری فر می باشد.این شعبه زیر نظر حسن زارع دهنوی می باشد . رفتارهای حسن زارع دهنوی و حیدری فر با اعضای خانواده های دستگیر شدگان خشن ، پرخاشگرانه و تهدید آمیز می باشد و از دادن جواب مشخص به خانواده های خوداری می کند.
لازم به یادآوری است که در تاریخ 27 دی ماه در حدود 18 نفر از مادران و پدران و سایر بستگان درجه1 برای دیدار با عزیزان خود در قرارگاه اشرف عازم عراق بودند. آنها با داشتن ویزای معتبر عراق و سایر مدارک قانونی و در حالی که در فرودگاه تهران آماده پرواز می شدند مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند و تمامی آنها دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شدند.سنین اکثر دستگیر شدگان بین 55 تا 84 ساله هستند. اکثر آنها از زمان دستگیری تا به حال همچنان در شرایط طاقت فرسای بند 209 زندان اوین بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری و شکنجه ،عدم درمان شکنجه شدگان ،انتقال به بند 240 زندان اوین و ادامه بازداشت مادران و پدران سالخورده که قصد دیدار با عزیزانشان را داشتند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط آنها است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
27 اسفند ماه برابر با 17 مارس 2009

آخرین وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 003162020193

هیچ نظری موجود نیست: