۱۳۸۷ اسفند ۱۰, شنبه

اعدام جنایتکارانه یکی از زندانیان اهل حق در زندان ارومیه


بنابه گزارشات رسیده از زندان ارومیه و تایید خانواده قاسم زاده، عزیز آنها ،آقای مهدی قاسم زاده 27 ساله صبح روز شنبه 10 اسفند ماه در زندان ارومیه اعدام شد.
مهدی قاسم زاده پس از تحمل 4 سال زندان و شکنجه ها و فشارهای ضد انسانی روز شنبه 10 اسفند ماه اعدام شد.این در حالی است که خانواده او از اعدام فرزندشان بی خبر بودند واجازه آخرین دیدار را به آنها داده نشد.
آقای مهدی قاسم زاده 4 سال پیش در پی یورش مسلحانه مامورین به محل کار و سکونت خود و هم کیشانش و ایجاد درگیری با آنها که تعدادی از اهل حق در این درگیریها جان باختند و تعداد زیادی را دستگیر کردند، دستگیر شد. او همراه با 3 نفراز هم پیروان خود از آن تاریخ تا به امروز در زندان ارومیه بسرمی بردند. زندانیان اهل حق بخاطر فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی چندین بار اقدام به اعتصاب غذا نمودند و در مواردی هم اقدام به اعتصاب غذای خشک کرده بودند.
در حال حاضر 3 زندانی دیگر اهل حق بنامهای سهندعلی محمدی، بخش علی محمدی، عبادالله قاسم زاده در زندان ارومیه زندانی هستند.
در پی یورشهای گسترده و وحشیانه به دانشجویان، دارویش گنابادی ،فعالین سیاسی ،صبح امروز اعمال جنایتکارانه خود را با اعدام یکی از پیروان اهل حق به اوج خود رساندند.
سیاستهای کلان کشور توسط علی خامنه ای ولی فقیه مطلقه رژیم اتخاذ می شود و از جمله آن سرکوبهای گسترده که با دستور او صورت می پذیرد و توسط شاهرودی بصورت احکام قضائی به نیروهای وزارت اطلاعات ،روسای زندانها و سایر مراکز سرکوب قرارمی گیرد.از آنجائی که اعمال فوق برخلاف معاهدات و قرادادهای بین المللی است و نقض آنها در این ابعاد گسترده جنایت علیه بشریت محسوب می شود . تصمیم گیریهای خامنه ای در مورد نقض گسترده حقوق بشر در ایران در تعارض با قوانین و معاهدات بین المللی است و خود جنایت علیه بشریت است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،اعدام یکی از پیروان اهل حق بعنوان یک جنایت ضد بشری محکوم می کند واز کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا علیه این رژیم است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
10 اسفند 1387 برابر با 28 فوریه 2008

اعدام زندانی اهل حق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: