۱۳۸۷ اسفند ۱۱, یکشنبه

بیانیه شماره ۲ انجمن اسلامی دانشجویان(تاسیس ۱۳۴۹) پیرامون بازداشت شبنم مددزاده


دانشجویان آگاه و فهیم:
آنچه که امروز بر یار دبستانی مان (شبنم مددزاده) می گذرد،تنها بخشی از پروژه ی عظیم سرکوب دانشجویان و روشنفکران این مرز و بوم است که روزگاری در حمله به کوی دانشگاه تهران ،زمانی در پروژه ی نشریات جعلی دانشگاه امیر کبیر و همه گاه در احضار،تعلیق و بازداشت فعالین دانشجویی تجلی می یابد.
اگر روزگاری در این دانشگاه،انجمن های جعلی و نهادهای شبه نظامی تحت نام " جمعی از دانشجویان" به دانشجو و دانشگاه خیانت می کردند و اگر در جریان اعتراضات به حق دانشجویان در خردادماه گذشته ، دانشگاه و مسئولین آن بازیچه ی قدرتمندان سرکوبگر شده بودند و با تهدید خانواده ی دانشجویان متحصن،قطع آب و تلفن،احضار به کمیته ی انظباطی و دادگاه انقلاب و تعلیق دانشجویان پروژه ی سرکوب را پی می گرفتند و اگر انجمن اسلامی دانشجویان (تاسیس ۱۳۴۹) به تلافی حق طلبی و مشی منتقدانه اش توسط عمال حلقه به گوششان در دانشگاه معلق گردید ؛ امروز نیز با نهایت تاسف می بینیم که عده ای از فعالین جنبش عظیم و ستودنی دانشگاه تربیت معلم در خردادماه ۸۷ دستاویز نقشه های مکارانه مسئولین قرار گرفته اند و این بار از طریق اتهام افکنی و شایعه پراکنی قصد خیانت و اخلال در اراده ی جمعی دانشجویان را دارند. براستی آیا این جمع اندک اندیشیده اند که همسویی منفعت آنها با بالادستی ها آنها را به چه سمت و سویی کشانده است؟ آیا انچه به دست می آورند در برابر زیر پا گذاشتن اصول انسانی ارزشمند است؟ آری بر ماست که چون همیشه با هوشیاری و آگاهی و حضور در صحنه ی حق طلبی، نقشه شوم دست توطئه پرداز پشت پرده را رو کرده و ندای عدالت خواهی بر آوریم.
و اما مسئولین خفته:
آگاه باشید که بی کفایتی،بی لیاقتی و بی تدبیری شما در دفاع از حریم دانشجو و دانشگاه را بیش از این تاب نخواهیم آورد. سکوت شما در قبال بازداشت غیر قانونی دانشجوی مظلوم این دانشگاه محکوم و نابخشودنی است. آری، هر جایی که شما توانایی دفاع از حریم دانشگاه و مقابله با برخوردهای غیر قانونی و خودسرانه،بازداشت های نابخردانه و هجمه به ساحت دانشگاه را نداشته باشید، این صدای ظلم ستیز دانشجوست که شما و اربابان تان را از خواب خرگوشی تان بیدار خواهد کرد.
آزادی بی قید و شرط و سریع دوست و همسنگر در بندمان و مجازات عاملان این برخورد غیر قانونی خواسته ی تمامی دانشجویان این دانشگاه است. بی شک در صورت برآورده نشدن این خواسته ی به حق،اقدامات بعدی ما حق محورانه پا بر جاست.
انجمن اسلامی دانشجویان (تاسیس ۱۳۴۹)
دانشگاه تربیت معلم تهران
۱۳۸۷/۱۲/۱۱
انتشار:
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 003162020193

هیچ نظری موجود نیست: