۱۳۸۸ فروردین ۸, شنبه

37 روز بی خبری از وضعیت و شرایط دستگیر شدگان 2 اسفند ماه



بنابه گزارشات رسیده از بند مخوف209 زندان اوین، 37 روز از دستگیریهای 2 اسفند ماه می گذرد ولی خانواده های آنها همچنان از وضعیت وشرایط عزیزانشان بی خبر هستند.

دستگیر شدگان 2 اسفند ماه در سلولها انفرادی بند مخوف 209 زندان اوین بسر می برند، و علیرغم گذشت 37 روز از بازداشت آنها از وضعیت وشرایط اکثر آنها هیچ خبری در دست نیست. خانم فاطمه ضیائی 50 ساله و حامد یازرلو از جمله کسانی هستند که 37 روز است از وضعیت و شرایط آنها هیچ خبری در دست نیست . اسامی زندانیان که در یورشهای 2 اسفند ماه در تهران ،کرج و سمنان دستگیر شدند به قرار زیر می باشد: خانم فاطمه ضیائی 50 ساله،خانم فاطمه نبوی 28 ساله در شهرستان سمنان ،یاسر عرفاتی در کرج، حامد یازرلو، حسن طلانی و مهسا نادری می باشند.

زندانیان سیاسی که به بند 209 منتقل می شوند در سلولهای انفرادی قرار داده می شوند و در طی مدت بازداشت آنها تحت بازجوئیهای طولانی که اکثرا شب صورت می گیرد قرار می گیرند.بازجوئیها با شکنجه های جسمی و روحی همراه است. یکی از شکنجه های روحی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه خانواده های زندانیان سیاسی بکار می برند بی خبر نگه داشتن آنها از وضعیت و شرایط عزیزانشان است.

خانواده های دستگیر شدکان 2 اسفند ماه از زمان دستگیری عزیزانشان تا به حال، بارها به شعبه 3 دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه کردند اما آنها از پاسخگویی نسبت به شرایط و وضعیت عزیزانشان خوداری می کنند. مراجعات مکرر خانواده ها به شعبه 3 دادگاه انقلاب که رئیس آن فردی بنام حسینی است ، این فرد حاضر به روبرو شدن و پاسخگویی به آنها نیست. آنها فقط از طریق تلفنهای داخلی دادگاه انقلاب با این شعبه می توانند تماس بگیرند که اکثر مواقع مکالمه تلفنی را در حین صحبت کردن قطع می کنند و برخوردی غیر انسانی با این خانواده دارند.شعبه 3 امنیت دادگاه انقلاب از علت دستگیریها اظهار بی اطلاعی می کند و با با پاسخ هایی کلیشه ای مانند ؛در حال بازجوئی هستند،ما اطلاعی نداریم و غیره است.

یکی از بازجوی وزارت اطلاعات از بند 209 طی تماسی که با خانواده نادری داشته. او با برخوردی تهدید آمیز و غیر انسانی به آنها می گویید : « اینها را خواستیم تنبیه کنیم تا به خودشون بیاند »

پدر مهسا نادری دانشجوی زندانی بدلیل گرامی داشت نوزدهمین سالگرد یکی از اعضای خانواده اش(زنده یاد محمد حسین داود آبادی) که در قتل عام های زندانیان سیاسی سال 67 جان باخته بود دستگیر شد و محکوم به یک سال زندان گردید او در حال حاضر در بند 8 زندان اوین بسر می برد.

دستگیریها ،انتقال به سلولهای انفرادی برای مدت طولانی،بی خبر نگه داشتن خانواده ها از عزیزانشان و عدم پاسخگویی بدستور حسن زارع دهنوی معروف به حداد صورت می گیرد.این فرد با هماهنگی با بازجویان وزارت اطلاعات احکام تمامی دستگیریها مانند فعالین دانشجوئی،فعالین زنان،فعالین کارگری و تمامی زندانیان سیاسی را صادر می کند .

سیاستهای سرکوب گسترده مردم ایران توسط ولی فقیه مطلقه رژیم علی خامنه ای تعیین می گردد و برای اجرا به وزارت اطلاعات و قاضی های هماهنگ شده از طرف وزارت اطلاعا ت مانند حسن زارع دهنوی ،حسینی،راسخ و صلواتی و غیره قرار می گیرد. نقض کنوانسیونها ومعاهدات حقوق بشری و بین المللی در ابعاد گسترده که رژیم ملزم به اجرای آن است از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیرهای گسترده، انتقال به سلولهای انفرادی ،بازجوئیهای طولانی که همراه با شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی و بی خبر نگه داشتن خانواده ها از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد که یکی از وظایف مهم آنها حفظ و حراست از قوانین حقوق بشری که از دستاوردیهای بشریت است، برای تصویب قوانین لازم الاجرا در مورد اعدام زندانیان سیاسی،کودکان،اعدامهای گروهی سنکسار و قتل های مشکوک در زندانها ،شکنجه های قرون وسطائی، پرونده نقض حقوق بشر این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع نماید.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
8 فروردین 1388 برابر با 28 مارس 2009

آخرین وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 003162020193

هیچ نظری موجود نیست: