۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه

پرونده سازی جدید و محاکمۀ زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی

بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز دوشنبه 13 دی ماه زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی از ساعت 09:30 از بند 2 زندان گوهردشت به شعبۀ 1 دادگاه انقلاب کرج منتقل شد و تا حوالی غروب توسط فردی بنام میر غفاری مورد محاکمه قرار گرفت.
در طی دو هفته گذاشته این دومین بار است که این زندانی سیاسی به این شعبه فراخوانده می شود و مورد محاکمه قرار می گیرد. بازجویان وزارت اطلاعات با گشوندن پرونده جدید علیه این زندانی سیاسی و نسبت دادن اتهام سنگین و دروغین مانند بمب گذاری در یکی از مساجد کردستان سعی در صدور احکام سنگین و ضد بشری علیه وی دارند.این محاکمات بدون وکیل صورت می گیرد.
اتهاماتی که به زندانی سیاسی رضا شریفی نسبت داده اند عبارتند از؛ مشاوره کردن و عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران و اقدام علیه امنیت نظام.همچنین اتهام دروغین دیگری تحت عنوان دستور بمب گذاری در مسجد امیر المومنین در شهریور ماه 86 می باشد. میرغفاری به تهدیدات خود علیه این زندانی مبنی بر صدور حکم اعدام ادامه می دهد.
در ماه های اخیر بدستور بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی که مدتها در بازداشت بسر می برند اقدام به پرونده سازی جدید می نمایند و پرونده آنها را به شعبه هایی که افرادی از وزارت اطلاعات تحت عنوان قاضی می باشند سپرده می شود. تا به حال علیه فعال کارگری منصور اسالو،منصور رادپور،ارژنگ داودی و تعداد دیگری از زندانیان سیاسی این شیوه غیر انسانی بکار برده شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،پرونده سازی جدید علیه زندانیان سیاسی که مدتهای طولانی در اسارت بسر می برند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
14 دی 1389 برابر با 4 ژانویه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: