۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

ایجاد شرایط طاقت فرسا و قرون وسطایی علیه زندانیان سیاسی اسیر در زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" شرایط قرون وسطایی ، ضد بشری و محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج به مرحلۀ طاقت فرسایی رسیده است.
از روز یکشنبه 3 بهمن ماه بطور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی تمامی زندانیان سیاسی بند های مختلف زندان گوهردشت کرج به سالن 12 بند 4 این زندان منتقل شدند. تعداد زندانیان که در حال حاضر در این سالن نگهداری می شوند 60 نفر می باشند.
سالن 12 درطبقۀ همکف بند 4 زندان گوهردشت کرج قرار دارد که پیش از این زندانیان نوجوان و جوان در آن نگهداری می شدند. این سالن دارای محیطی بسته است و هیچگونه ارتباطی با سایر سالنها (طبقات دیگر)ندارد.این سالن تشکیل شده از یک کریدور که در دو طرف آن سلولها قرار دارند.دربهای هر دو سوی کریدور بسته است. اکثر سلولهای آن فاقد لامپ روشنایی است و زندانیان در تاریکی بسر می برند،سرویسهای بهداشتی و حمام های آن خراب و به لحاظ بهداشتی غیر قابل استفاده می باشد ، بوی فاضلاب آن باعث اذیت وآزار زندانیان سیاسی است ، آب گرم حمام های آن قطع است و زندانیان ناچارند که با آب سرد استحمام نمایند.وضعیت بهداشتی سالن وحشتناک می باشد. وسایل گرمایی سالن قطع ماست و زندانیان در سرمای شدید بسر می برند.ارتباط تلفنی زندانیان سیاسی با خانواده هایشان قطع می باشد و از روز انتقال آنها خانواده ها هیچگونه ملاقاتی با عزیزانشان نداشتند.
وضعیت غذای زندانیان سیاسی به لحاظ کیفی و کمی غیر قابل استفاده می باشد.زندانیان سیاسی پیش از این، حداقل نیازهای غذایی خود را با خرید بیسکویت،میوه و غیره از فروشگاه بند تامین می کردند ولی با انتقال آنها به این سالن این امکان از آنها سلب شده است.
اکثر زندانیان سیاسی در اثر شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات و عدم وجود مواد پروتیئنی کافی ،نبود سبزی و میوجات از سوء تغذیه رنج می برند و دچار ناراحتیهای حاد جسمی مانند ؛ناراحتی قلبی،تنفسی،فشار خون،گوارشی و غیره می باشند و از زمان انتقال آنها به این سالن مراجعه به بهداری زندان برای گرفتن دارو ممنوع شده است.
پاسداربندها و مامورین زندان از حضور در سالن و روبرو شدن با زندانیان سیاسی خوداری می کنند و عملا هیچگونه تماسی بین زندانیان سیاسی و زندانبانها صورت نمی گیرد.
شرایط ایجاد شده در سالنی که زندانیان سیاسی در آن نگهداری می شوند اند یادآور شرایط قرون وسطایی و ضدبشری دهۀ 60 می باشد.
تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی که از شهرستانها برای ملاقات به زندان گوهردشت کرج مراجعه کرده اند به آنها گفته شده است سالنی که زندانیان سیاسی درآن نگهداری می شوند در دست وزارت اطلاعات می باشد و ما دیگر تصمیم گیرنده نیستیم.
تصمیم گیری در مورد سرکوب خونین مردم ایران،اعدام زندانیان سیاسی،اعدام های گروهی و اعدام نوجوانان و ایجاد شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی برای زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای تحت عنوان (مدیریت فتنه) گرفته می شود و توسط منصوب وی در قوۀ قضاییه صادق لاریجانی از جنایتکاران علیه بشریت ،وزارت اطلاعات و سازمان زندانها به اجرا گذاشته می شود.تصمیم گیری و به اجرا گذاشتن جنایت علیه بشریت در ایران طبق قوانین بین المللی قابل پیگرد و شامل مجازاتهای سنگین می باشد.
هدف از اعدام زندانیان سیاسی،اعدام های گروهی و لاینقطع حتی در ماه ها و روزهایی که اسلام آن را حرام کرده است و تشدید اعمال ضدبشری و محدودیتها علیه زندانیان سیاسی بخاطر پاسخ ندادن به خواستهای به حق مردم ایران و ایجاد فضای رعب و وحشت در بین آنها صورت می گیرد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ایجاد شرایط قرون وسطایی و طاقت فرسا و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی را به عنوان یک جنایت ضد بشری محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
06 بهمن 1389 برابر با 26 ژانویه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: