۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

زندانیان در اعتراض به یورش خونین،بند 5 زندان گوهردشت را بطور کامل در دست گرفتند

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیان بند 5 زندان گوهر دشت کرج در اعتراض به یورشهای خونین و رفتارهای وحشیانه اقدام به تصرف کامل بند5 نمودند.
در پی درگیریهای خونین باند مافیایی زندان و یورش همزمان گارد به زندانیان بی دفاع بند 5 زندان گوهردشت کرج و زخمی شدن بیش از 20 نفر که زخمهای 8 نفر از آنها عمیق می باشد . زخمی شدگان بدون درمان یا در بند به حال خود رها شده اند و یا به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل شده اند.
روز سه شنبه 21 دی ماه حوالی ساعت 12:30 زندانیان بند 5 در اعتراض به حملات خونین باند مافیای و گارد زندان وانتقال بی دلیل همبندیان زخمی آنها به سلول انفرادی از گرفتن غذا خوداری کردند که با برخوردهای وحشیانه پاسداربندها مواجه شدند و درگیری شدید بین زندانیان و پاسداربندها روی داد . متعاقب آن بند بطور کامل به تصرف زندانیان در آمد و پاسداربندها از بند فرار کردند. حوالی ساعت 14:00 هیئتی از زندان به سرپرستی درویش معاون سازمان زندانها،علی حاج کاظم رئیس زندان ،فرجی جانشین اطلاعات زندان با زندانیان وارد مذاکره شدند و به آنها قول دادند که مشکلات آنها را حل خواهند کرد .
اولین خواستۀ زندانیان خارج کردن همبندیان زخمی خود از سلولهای انفرادی بود که بلافاصله به اجرا در آمد. خواستۀ دوم مداوا کردن زخمی شدگان و خارج کردن باند مافیایی از بند و مورد مجازات قرار دادن آنها .
از طرفی دیگر تمامی نفرات گارد زندان گوهردشت کرج،و تعدادی نیروی کمکی از گارد زندان قزل حصار و اوین به آنجا گسیل شده اند و بند را در محاصرۀ خود دارند. گاردیها مجهز به گاز اشک آور ، باتون برقی، شوکر و همچنین باتونهای دراز هستند. درویش معاون سازمان زندانها و علی حاج کاظم با تهدید و تطمیع سعی دارد که به آزادی سازی بند پایان دهد اما زندانیان اعلام کرده اند تا خواسته هایشان برآورده نشود بند را تحویل نخواهند داد.
تا لحظۀ انتشار این خبر بند 5 همچنان در تصرف کامل زندانیان است و مذاکره با مسئولین زندان ادامه دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران نسبت به سرکوب خونین و شکنجۀ زندانیان بی دفاع و اسیر هشدار می دهد و هر عملی که جان زندانیان را مورد تهدید قرار دهد محکوم می کند و رژیم ولی فقیه را مسئول اصلی جان آنها می داند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
21 دی 1389 برابر با 11 ژانویه 2011

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: