۱۳۸۹ دی ۱۵, چهارشنبه

انتقال زندانی سیاسی که در شرایط حاد جسمی است از بیمارستان به زندان

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز دوشنبه 13 دی ماه زندانی سیاسی هادی (همایون) عابدی با خدا که در شرایط حاد جسمی در بیمارستان با هزینه خانواده اش بستری بود از بیمارستان به زندان مرکزی رشت منتقل کردند.
در حالی زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا را به زندان منتقل می شود که قادر به حرکت و انجام امور شخصی خود نیست .پزشک قانونی بصورت کتبی اعلام کرده است به دلیل وضعیت حاد جسمی ، قطع نخاع و نیاز مستمر به نگهداری و رسیدگی پزشکی قادر به تحمل حبس نیست. همچنین پزشک زندان طی نامه ای به دادگاه انقلاب چنین نظری را اعلام نموده انن ولی علیرغم تمامی توصیه های نهادهای پزشکی دولتی بازجویان وزارت اطلاعات اصرار بر نگهداری او در زندان را دارند.
بازجویان وزارت اطلاعات و همکار آنها فردی بنام همت الله بابایی که تحت عنوان قاضی در شعبۀ 2 دادگاه انقلاب مشغول بکار است به نظر می آید قصد دارند با انتقال او به زندان و قرار دادن وی در شرایط حاد و عدم رسیدگی پزشکی وی را حذف فیزیکی نمایند.
زندانی سیاسی هادی (همایون) عابدی باخدا 51 ساله که دچار قطع نخاع (فلج اسپاستیک) و مثانه نوروژنیک (نوعی اختلال در مثانه که نیاز به سونداژ مداوم دارد) می باشد از 17 آبان ماه 1388 در بهداری زندان مرکزی رشت در بازداشت بسر می برد.آقای عابدی بدلیل فلج بودن و ناراحتیهای متعدد جسمی در شرایط حاد و غیر انسانی در بهداری زندان که محل نگهداری زندانیان روانی و معتادین که تازه بازداشت شده اند قرار دارد. همچنین وضعیت اسفبار بهداشتی،غذایی و عدم رسیدگی پزشکی به وی که نیاز مداوم به مراغبت دارد، شرایط جسمی اش را حادتر می کند.
لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی هادی(همایون) عابدی با خدا در شعبۀ 2 دادگاه انقلاب به 2 سال زندان محکوم شده است و در تاریخ 17 آبان ماه دستگیر و به زندان مرکزی رشت منتقل شد. او همچنین در دهۀ 1360 به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق چند سال در زندانهای اوین و قزل الحصار تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بسر برد. پاسداران هنگامی که قصد دستگیری او را داشتند، بسوی وی شلیک کردند که در اثر اصابت گلوله، باعث قطع نخاع وی شد.قطع نخاع او باعث شده که تعدادی از اندامهایش بطور طبیعی عمل خود را نتوانند انجام دهند که از جملۀ آنها راه رفتن، مثانه (با سونداژ ) و کلیه و دستگاه گوارشی او بشدت آسیب دیده است.
برادر او هرمز عابد باخدا در دهۀ 1360 بخاطر هواداری از سازمان مجاهدین در زندان اعدام شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال بیماران زندانی از بیمارستان به زندان که در شرایط حاد جسمی و قادر به حرکت نیستند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
15 دی 1389 برابر با 05 ژانویه 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://hrdai.net
info@hrdai.net
http://hrdai.blogspot.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: