۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

یورش نیروهای سرکوبگر به دراویش و دستگیری یکی از مشایخ مورد احترام آنها

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر به منازل یکی از دراویش گنابادی در فولاد شهر و دستگیری یکی از مشایخ مورد احترام آنها بنام آقای سید مرتضی محجوبی همراه با 5 نفر از یارانشان و انتقال آنها به زندان مرکزی اصفهان .
بامداد روز دوشنبه حوالی ساعت 00:30 نیروهای سرکوبگر انتظامی و اطلاعاتی با 8 ماشین به محل استراحت سید مرتضی محجوبی از مشایخ بزرگ و مورد احترام دراویش سلسلۀ گنابادی وحشیانه یورش بردند. او و همراهانش و همچنین خانم های ساکن در این منزل را مورد ضرب و شتم و اهانت قرار دادند. این یورش وحشیانه به حدی شدید بود که منجر به زخمی شدن تعدادی از ساکنین منزل گردید.
در این یورش وحشیانه علاوه بر آقای سید مرتضی محجوبی آقایان فرشید محجوبی فرزند ایشان ،حمید باقری ،وحید عباس زاده ،مهدی پور صدام،علی باقری و حسین بصری دستگیر شدند. دستگیر شدگان به زندان مرکزی اصفهان منتقل شدند.
پس از انتشار خبر دستگیری سید مرتضی محجوبی یکی از مشایخ بزرگ سلسلۀ گنابادی که اخیرا از ملایر به اصفهان جهت دیدار با پیروانش مسافرت کرده بود. اکثر پیروان دراویش در اصفهان و سایر شهرستانهای اطراف به سوی زندان مرکزی اصفهان حرکت کردند و تا ساعت انتشار این خبر نزدیگ به 1500 نفر در مقا بل این زندان تجمع کردند.
همچنین بنابه گفتۀ پیروان دراویش پس از انتشار خبر دستگیری آقای محجوبی به سایر شهرستانها ، تعداد زیادی از پیروان آنها بسوی اصفهان در حال حرکت هستند. دراویش اعلام کردند که دستگیری ،ضرب و شتم و اهانت به مشایخ خود را تحمل نمی کنند و تا آزادی او از مقابل زندان پراکنده نخواهند شد.
از طرفی دیگر نیروهای سرکوبگر با کشیدن کلت کمری و سایر سللاحها بسوی دراویش تجمع کننده سعی در پراکنده کردن آنها را دارند ولی هیچ کدام از آنها حاضر به ترک محل نیست. جو مقابل زندان بسیار متشنج است و هر لحظه احتمال یورش نیروهای سرکوبگر به دراویش وجود دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه،دستگیری ، ضرب و شتم و اهانت به مشایخ دراویش سلسلۀ گنابادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب مذاهب در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
13 دی 1389 برابر با 3 ژانویه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: