۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

شکنجه دسته جمعی جوانان زندانی بند 3 زندان گوهرداشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" شب گذشته افسرپاسدار کشیک بند 3 زندان گوهردشت جوانان زندانی را که در اعتراض به شرایط غیر انسانی به مقابله با یورش وحشیانه پاسداربندها و گارد زندان برخواسته بودند به کریدور مادر زندان بردند و آنها را برای مدت طولانی آماج باتونهای خود قرار دادند.
روز پنجشنبه 30 دی ماه حوالی ساعت 22:15 علیزاده افسر کشیک پاسدار بند3 همراه با تعداد زیادی از گارد زندان و پاسداربندها به سلولهای جوانان زندانی بند 3 یورش بردند و آنها را به کریدور مادر زندان منتقل کردند. پاسداربندها و گاردیها تونلی ساخته بودند و جوانان زندانی باید از آن تونل عبور می کردند هنگام عبور، از دو سو آماج باتون گارد زندان و پاسداربندها قرار می گرفتند این شکنجه وحشیانه و غیر انسانی چندین بار تکرارشد تا آنجا که تن جوانان زندانی زخمی و کبود گردید.
علیزاده افسر پاسدار کشیک بند 3 با عربده و داد وفریاد به آنها توهین می کرد و می گفت: ادب شدید و دیگر هوس اعتراض به سرتان نخواهد زد.
این یورش وحشیانه زیر نظر علی حاج کاظم رئیس زندان،علی محمدی معاون زندان و فرجی سرپرست اطلاعات زندان صورت گرفت. هدف از این شکنجۀ دسته جمعی ایجاد رعب و وحشت در میان زندانیان است تا زندانیان اسیر و بی دفاع نسبت به شرایط قرون وسطایی و طاقت فرسا در زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای اعتراض نکنند.
نوجوانان و جوانان زندانی روز چهارشنبه 29 دی ماه از سالن 12 معروف به سالن جوانان بند 4 به بند 3 منتقل شدند و در سرمای شدید در کریدور بند نگهداری می شدند. سن اکثر آنها بین 16 تا 20 سال می باشد اما در میان زندانیانی که سن آنها تا بیش از 40 سال است نگهداری می شوند و تهدید جدی وجود دارد که آنها مورد اذیت و آزار جنسی زندانیان خطرناک قرار گیرند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شکنجۀ دست جمعی نوجوانان و جوانان زندانی و قرار دادن آنها در محیطی که مورد اذیت وآزار جنسی قرار می گیرند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار مداخله برای حمایت از نوجوانان و جوانان زندانی در زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
01 بهمن 1389 برابر با 21 ژانویه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: