۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

بازجویی و تحت فشار قرار دادن زندانی سیاسی زهرا بهرامی برای اعتراف در دادگاه انقلاب


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی زهرا بهرامی شهروند ایرانی –هلندی تحت فشار شدید بازجویان وزارت اطلاعات و رشته احمدی معاون دادستان تهران برای اعتراف در دادگاه مبنی بر نگهداری و فروش مواد مخدر قرار دارد.
زندانی سیاسی زهرا بهرامی یکی از زنان دستگیر شده اعتراضات گسترده عاشورای سال گذشته می باشد که تقریبا بطور روزانه برای بازجویی برده می شود. او توسط بازجویانی که پیش از این وی را تحت شکنجه های جسمی و روحی وادار به اعتراف به داشتن مواد مخدر نمودند مورد بازجویی طولانی و فشار روحی قرار می دهند. بازجویان از او می خواهند که در مقابل صلواتی قاضی فرمایشی اعتراف به نگهداری و فروش مواد مخدر کند در غیر این صورت کاری خواهند کرد که حکم اعدام وی به اجرا در آید.این بازجویها از مدتی پیش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
لازم به یاداوری زندانی سیاسی زهرا بهرامی 46 ساله شهروند ایرانی –هلندی برای دیدار با فرزندش به ایران مسافرت کرد و در جریان اعتراضات گسترده و خونین مردم ایران در روز عاشورا دستگیر شد و بیش از 9 ماه در بندهای سپاه و 209 شکنجه گاههای وزارت اطلاعات در گوهردشت کرج و اوین قرار داشت. او در آنجا تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت و وادار به اعتراف علیه خود در یک مصاحبۀ تلویزیونی شد که در تلویزیونهای دولتی پخش گردید.بازجویان وزارت اطلاعات وقتی که متوجه شدند که اتهامات سیاسی علیه او باعث موجی ازواکنشهای بین المللی علیه رژیم می شود او را متهم به نگهداری و فروش مواد مخدر نمودند و علیه او صحنه سازی کردند.پس از آن پرونده وی را به شعبۀ 15 که رئیس آن قاضی فرمایشی صلواتی می باشد و تا به حال تعداد زیادی از زندانیان سیاسی را محکوم به اعدام نموده است ارسال کردند.صلواتی قبل از تشکیل دادگاه و شروع محاکمه بارها به خانواده و وکلای خانم بهرامی گفته بود که به 2 بار اعدام محکوم خواهد شد.صلواتی قاضی فرمایشی، دادگاه را به 2 جلسه تقسیم کرد و قبل از شروع جلسۀ دوم دادگاه اقدام به صدور رای اعدام نمود که هفتۀ گذشته به وکیل او آن را اعلام کرد.صلواتی قرار است جلسۀ دوم دادگاه که رسیدگی به اتهامات سیاسی خانم بهرامی است ویکی از اتهامات او محاربه است رسیدگی نماید . صلواتی پیشا پیش به خانوادۀ بهرامی اعلام کرده است که حکم اعدام دیگری برای او صادر خواهد کرد.خانم بهرامی در حال حاضر در بند زنان زندان اوین زندانی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور حکم ضد بشری اعدام و تحت فشار قرار دادن خانم بهرامی برای اعترافات دروغین و واهی در صحن دادگاه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
17 دی 1389 برابر با 07 ژانویه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
وزارت امور خارجه هلند
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه زنان و اعدام سازمان ملل متحد
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: