۱۳۸۹ دی ۳۰, پنجشنبه

قصدعدم شرکت فعال سندیکایی در دادگاه انقلاب، بدلیل فاقد مشروعیت قانونی و حقوقی آن


بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فعال سندیکایی همایون جابری برای محاکمه به دادگاه انقلاب کرج احضار شد.
فعال سندیکایی همایون جابری برای محاکمه به شعبۀ 1 دادگاه انقلاب کرج احضار شده است و قرار است روز یکشنبه 3 بهمن ماه ساعت 10:30 توسط فردی بنام عاصف حسینی که تحت عنوان قاضی برای وزارت اطلاعات در این شعبه مشغول بکار است مورد محاکمه قرار گیرد. اتهامات واهی و دروغین که بازجویان وزارت اطلاعات به این فعال سندیکایی نسبت داده اند عبارتنداز؛ ارتباط با گروه های خارج از کشور و اقدام علیه امنیت نظام می باشد.
فعال سندیکایی همایون جابری نسبت به اتهامات نسبت داده شد و احظار خود به دادگاه انقلاب به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران اینگونه واکنش نشان داد:«من این دادگاه را غیر قانونی ، نامشروع و آلت دست وزارت اطلاعات میدانم و قطعا احکام غیر قانونی و نامشروع از پیش تعیین شده توسط بازجویان وزارت اطلاعات می باشد به همین دلیل از شرکت در آن خوداری می کنم همانگونه که از شرکت در جلسۀ دادگاه انقلاب مورخۀ 29 آذر ماه خوداری نمودم».
از طرفی دیگر در طی روزهای گذشته بازجویان وزارت اطلاعات به منزل پدری و منزل شخصی او تماس تلفنی برقرار می کنند و آنها را تحت فشار قرار می دهند که آقای جابری باید خودش را به اداره اطلاعات کرج معرفی کند.
لازم به یاد آوری است فعال سندیکایی همایون جابری نزدیگ به 11 سال درشرکت واحد مشغول بکار بود. او در جریان اعتراضات و اعتصابات سال 1384 شرکت واحد شرکت داشت که منجر به دستگیری و بازداشت وی در سلولهای انفرادی بند 209 شد و به مدت21 ماه از کار تعلیق گردید. آقای جابری مجددا در سال 86 بدلیل اعلام همبستگی با آقای اسالو و حضور در منزل آنها دستگیر و چندین هفته در سلولهای انفرادی بند 240 قرار داشت ولی با وثیقۀ 50 میلیونی آزاد گردید.فعال سندیکایی همچنین در جریان گرامیداشت روز جهانی کارگر در پارک لاله تهران در سال 88 دستگیر و چند هفته در بازداشت بسر برد و با وثیقۀ مالی سنگین آزاد شد اما به مدت 1 سال از کار تعلیق گردید. او در روز جهانی کارگر سال 89 در شعبۀ 14 دادگاه انقلاب محاکمه و به 1 سال زندان محکوم شد حکم او در شعبۀ تجدید نظر (تایید نظر) مورد تایید قرار گرفت. فعال سندیکایی همایون جابری پس از دستگیری آقای غلامرضا غلامحسینی برای پیگیری وضعیت همکارش همراه با همسر او 18 آبان به اداره اطلاعات کرج مراجعه کردند که منجر به دستگیری مجدد وی شد و پس از مدتی بازداشت در سلولها انفرادی بند سپاه با وثیقه آزاد شد ولی بدستور بازجویان وزارت اطلاعات توسط فردی بنام مرشدلو در حراست سندیکا از کار اخراج شد.او برای روز 28 آذرماه بصورت تلفنی به دادگاه انقلاب جهت محاکمه احضار شده بود.اما به دلیل عدم ارسال احضاریۀ کتبی در دادگاه شرکت نکرد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، پرونده سازی و احضار فعالین سندیکایی به دادگاه انقلاب که مجری اوامر بازجویان وزارت اطلاعات اند را فاقد مشروعیت حقوقی و قانونی می داند و از تصمیم این فعال سندیکایی مبنی بر عدم شرکت در چنین دادگاههای حمایت می کند و از سازمان جهانی کار،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار پایان دادن به سکوت خود و بکار بردن اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب کارگران توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
30 دی 1389 برابر با 20 ژانویه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
سازمان جهانی کار
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: