۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

قطع درمان بازاری زندانی و انتقال وی در شرایط بسیار حاد جسمی به زندان


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،بازاری زندانی محسن دکمه چی علیرغم شرایط وخیم وحاد جسمی بدلیل عمل جراحی سنگین و ابتلا به سرطان لوزالمعده از بیمارستان به بند بازگردانده شد و مانع شیمی درمانی وی شدند .
بازاری زندانی محسن دکمه چی پس از 4 ماه بیماری و تحمل دردهای شدید ،کاهش وزن و زردی 27 آذر ماه به بیمارستان منتقل شد و در 4 دی ماه تحت عمل جراحی سنگین 5 ساعته قرار گرفت.اما پزشکان معالج بدلیل ابتلای آقای دکمه چی به سرطان لوزالمعده عمل جراحی وی را ناموفق اعلام کردند و دومین مرحلۀ درمان را شیمی درمانی قرار دادند که به علت تاخیر در درمان وی امکان بهبودی با این شیوۀ معالجه بسیار پایین است.
پزشکان معالج وی طی گزارشهای پزشکی به دادستانی تهران اعلام کردند که او باید همچنان در بیمارستان بستری بماند تا درمان ادامه یابد و انتقال او به زندان خطر جدی جانی دارد. اما بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی یکی از سرکوبگران زندانیان سیاسی به توصیه های پزشکی توجه نکردند درمان وی را متوقف و به بند 350 زندان اوین بازگرداندند.
بازاری زندانی به دلیل پیشرفت سرطان لوزالمعده از دردهای فوق العاده شدید رنج می برد و از شدت درد قادر به استراحت نیست. او در حال حاضر در بند350 با شرایط وخیم جسمی بسر می برد و از امکانات درمانی محروم می باشد.آقای دکمه چی به سختی قادر به حرکت است و قادر به مصرف کردن غذای زندان نیست.
خانواده بازاری زندانی بارها به دادستانی مراجعه کرده اند اما عباس جعفری دولت آبادی از روبرو شدن با این خانواده و پاسخگویی خوداری می کند و دفتردار وی می گوید که گزارشات پزشکی به وزارت اطلاعات ارسال شده اما هنوز پاسخی به آنها داده نشده است.
بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی سعی در حذف فیزیکی این بازاری زندانی را دارند.
تصمیم گیری در مورد سرکوب زندانیان سیاسی،عدم درمان آنها ، اعدام ها و سایر موارد سرکوب مردم ایران توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و تصمیمات او توسط قوۀ قضایی بخصوص عباس جعفری دولت آبادی ، بازجویان وزارت و مسئولین زندان به اجرا در آورده می شود .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،قطع درمان زندانیان سیاسی که در شرایط وخیم جسمی بسر می برند و انتقال آنها از بیمارستان به زندان را بعنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای متوقف کردن جنایت علیه بشریت در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
25 دی 1389 برابر با 15 ژانویه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل سازمان ملل متحد
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: