۱۳۸۹ بهمن ۵, سه‌شنبه

عدم تحویل دهی پیکر جانباختگان راه آزادی و ممانعت از برگزاری مراسم گرامیداشت آنها


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"پلیس امنیت خانواده 2 جانباخته راه آزادی مردم ایران را تحت فشار و مورد تهدید قرار داده است که از برگزاری مراسم گرامیداشت خوداری نمایند و از تحویل دهی پیکر آنها ممانعت میکنند.
غروب روز دوشنبه 4 بهمن ماه خانواده آقای کاظمی به پلیس امنیت احضار شدند و در مقابل آنها برگه ای مبنی بر تعهد کتبی قرار دادند تا از برگزاری هرگونه مراسم گرامیداشت خوداری کنند.پلیس امنیت همچنین تاکید کرده اند که از نصب عکس شهیدان و نصب هرگونه پلاکارد خوداری کنند در غیر این صورت تبعات آن را خواهند دید.
خانواده آقای کاظمی در حال حاضر مراسم گرامیداشت عزیزشان را در منزل برگزار می کنند و قصد دارند در روزهای آینده پس از دریافت پیکر شهید راه آزادی مراسمی گسترده ای برگزار نمایند. از روز گذشته تا لحظۀ انتشار این گزارش منزل آنها مملو از جمعیت است . مردم گروه گروه به منزل آنها مراجعه می کنند و یاد و خاطرۀ این دو جانباختۀ راه آزادی را گرامی می دارند.
مامورین وزارت اطلاعات در اطراف منازل آنها پرسه می زنند و با تهدید و مزاحمت سعی دارند که از رفتن مردم به منازل آنها جلوگیری نمایند که در چند مورد منجر به اعتراض مردم نسبت به برخوردهای غیر انسانی آنها شده است.
مردم تهران و شهرستانها که از اقشار مختلف می باشند در این مراسم حضور دارند ولی حضور دانشجویان بیش از همه قابل توجه است.موجی از نفرت و خشم بر مردم حاکم است .
به نقل و قول از همبندیان این دو شهید گفته شده هنگامی که زنده یادان جعفر کاظمی ومحمد علی حاج آقای برای اجرای حکم جنایتکاران اعدام برده می شدند فضای عاطفی بسیار سختی در بند 350 حاکم شده بود و خشم تمام وجود همبندیان آنها را فرا گرفته بود ولی در آخرین لحظات آقای کاظمی خطاب به هم بندیانش می گویید که نباید ناراحت شوید و گریه کنید پس از اجرای حکم اعدام ترانه مرغ سحر را بخوانید آنها با روحیه ای بالا و غیر قابل توصیف از بند 350 خارج شدند گویی که آنها را دارند آزاد میکنند.
صبح امروز خانواده آقای کاظمی به پزشک قانونی مراجع کردند و خواستار تحویل گرفتن پیکیر عزیزشان شدند ولی تحویل دهی پیکر را منوط به مجوز اجرای احکام دادگاه انقلاب نموده اند. وزارت اطلاعات مانع تحویل دهی پیکر این 2 جانباخته راه آزادی مردم ایران است.
این دو خانواده از آخرین وداع با عزیزانشان محروم شدند و در حال حاضر از تحویل دهی پیکر آنها و برگزاری مراسم که از حقوق اولیه هر انسانی است از آنها سلب شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تحت فشار قرار دادن و تهدید خانواده های جانباختگان مبنی بر عدم برگزاری مراسم گرامیداشت و عدم تحویل دادن پیکر عزیزانشان را شدیدا محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
05 بهمن 1389 برابر با 25 ژانویه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: