۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

یک زندانی برای رهایی یافتن از شرایط قرون وسطایی به حیات خود پایان داد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی امیر حسین ستوده دوست دل آرا دارابی که سال گذشته در زندان رشت اعدام شد برای رهایی یافتن از شرایط غیر انسانی و طاقت فرسا در زندان رشت اقدام به خودکشی نمود و جان باخت.
زندانی امیر حسین ستوده دوست و هم اتهام دل آرا دارابی در 4 دی ماه جاری در زندان رشت اقدام به خودکشی نمود تعلل پاسداربندها و عدم رسیدگی پزشکی به موقع باعث درگذشت وی شد. او در شرایط سخت و طاقت فرسایی در زندان بسر می برد و برای پایان دادن به این شرایط اقدام به خودکشی نمود.
شرایط غیر انسانی ،طاقت فرسا و قرون وسطایی در زندانها باعث شده است که زندانیان برای رهایی یافتن از این شرایط اقدام به خودکشی نمایند که در اکثر موارد بدلیل عدم انتقال به مراکز پزشکی و درمان به موقع منجر به مرگ آنها می شود
زندانی امیر حسین ستوده همراه با دل آرا دارابی در دی ماه 1382 دستگیر شد و به اتهام شرکت در قتل و سرقت به 10 سال زندان محکوم شد. او 7 سال از محکومیت خود را طی کرده بود.
از طرفی دیگر بهرام شیشه گران 71 ساله کارمند بانک که به دلیل عدم توانایی پرداخت بدهی خود دستگیر و به زندان رشت منتقل شده بود.او به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان رشت در گذشت.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ایجاد شرایط طاقت فرسا،غیر انسانی و قرون وسطایی در زندانها که زندانیان را ناچار به خودکشی می نماید را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در زندانهای رژیم ولی فقیه در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
21 دی 1389 برابر با 11 ژانویه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: