۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

وزارت اطلاعات و دادستانی تهران از تحویل دادن پیکیر 2 جانباختۀ راه آزادی مردم ایران خوداری می کنند


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از تحویل دادن پیکیر جانباختگان راه آزادی مردم ایران جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی سر باز می زند و خانواده های آنها را از ارگانی به ارگان دیگر احاله می دهند.
برای سومین روز متوالی ،صبح روز یکشنبه 6 بهمن ماه خانواده کاظمی و حاج آقایی برای تحویل گرفتن پیکر عزیزانشان به دادستانی تهران مراجعه کردند و خواستار تحویل گرفتن پیکر آنها شدند ولی دادستانی آنها را به زندان اوین فرستاد تا برای تحویل گیری آنجا اقدام نمایند.خانواده ها وقتی که به زندان اوین مراجعه کردند کسی پاسخگوی آنها نبود و به آنها گفته شد که به اجرای احکام دادگاه انقلاب مراجعه کنند.این 2 خانواده علیرغم شرایط سخت و دردناک عطفی از دست دادن عزیزانشان به اجرای احکام مراجعه کردند. آنجا به آنها بطور ضمنی گفته شد که قصد ندارند پیکرآنها را تحویل دهند و مجددا آنها را به دادستانی احاله دادند.
عباس جعفری دولت آبادی از جنایتکاران علیه بشریت و مجری دستورات ولی فقیه علی خامنه ای برای سرکوب و اعدام زندانیان سیاسی در زندانهای تهران از روبرو شدن با خانواده ها سر بازد و کسی از دادستانی حاضر نشد به این خانواده ها پاسخی دهد و مجددا آنها را به اوین احاله دادند. در هر کدام از این مراکزبطور ضمنی به آنها گفته می شد که خودمان انجام میدهیم و به شما اطلاع خواهیم داد.
خانواده های آقای کاظمی و حاج آقایی از برگزاری مراسم برای عزیزانشان منع شدند ولی مردم تهران و شهرستانها در دسته های مختلف برای گفتن تسلیت و ادای احترام به منازل آنها مراجع می کنند
یکی ازشیوه های غیر انسانی برای شکنجۀ روحی خانواده های زندانیان سیاسی که عزیزان آنها بی گناه اعدام می شوند عدم دادن اجازۀ آخرین دیدار با عزیزانشان و همچنین عدم تحویل دادن پیکیر آنها به خانواده هایشان می باشد تا از این طریق شکنجه های روحی و حق آخرین دیدار را از آنها سلب نمایند. این شیوۀ ضد بشری فقط توسط رژیم و لی فقیه علی خامنه ای در ایران به بکار برده می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، بدعت گذاری غیر انسانی رژیم ولی فقیه که مانع آخرین دیدار با عزیزانشان و عدم تحویل دادن پیکر زندانیان سیاسی اعدام شده به خانواده هایشان را محکوم می کند و از وجدانهای بیدار جهانی خواستار اعتراض به شیوه های ضد بشری رژیم ولی فقیه علیه مردم ایران است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
06 بهمن 1389 برابر با 26 ژانویه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: