۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه

تعلیق از کار دو فعال سندیکایی تازه از زندان آزاد شده توسط حراست شرکت واحد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" حراست شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه از ادامه اشتغال 2 فعال سندیکایی که به تازگی از زندان آزاد شده اند ممانعت به عمل می آورد.

فعالین سندیکایی مرتضی کمساری و علی اکبر نظری پس از آزادی از زندان از ادامه اشتغال آنها در شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه ممانعت به عمل می آورند. حراست شرکت واحد بازگشت به کار آنها را منوط به تبرئه شدن در دادگاه انقلاب نموده است.

بازجویان وزارت اطلاعات با تعلیق کردن این دو فعال سندیکایی سعی دارند که فشار مالی و معیشتی را بر آنها و خانواده هایشان تشدید نمایند.
لازم به یادآوری است که فعال سندیکایی مرتضی کمساری در 2 آذر و علی اکبر نظری در 9 آذر دستگیر شدند و پس از چند هفته بازداشت و قرار دادن در شرایط سخت و طاقت فرسا با وثیقه های سنگین مالی آزاد شدند.

در حال حاضر 4 تن از رهبران و اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به نام های آقایان منصور اسالو،ابراهیم مددی،رضا شهابی وغلامرضا غلامحسینی در زندانهای اوین و گوهردشت در شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی در اسارت بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری،شکنجه ، قرار دادن درسلولهای انفرادی و تعلیق از کار فعالین سندیکایی بدون حقوق و مزایا را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمان جهانی کار و همچنین از سندیکاههای کارگری جهان خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب فعالین کارگری در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
13 دی 1389 برابر با 3 ژانویه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
سازمان جهانی کار
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل


http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: