۱۳۸۹ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

اعتراض گسترده کارکنان اتوبوس رانی تهران به ادامه تعلیق از کار یکی از همکارانشان

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" از صبح امروز اتوبوس های تند رو ( بی آر تی ) شرکت واحد در اعتراض به ادامه تعلیق یکی از همکارانشان اقدام به روشن کردن چراغهای اتوبوس خود نمودند.

روز پنجشنبه 9 اردیبهشت ماه اتوبوسهای تند رو شرکت اتوبوس رانی تهران معروف به بی .آر.تی در اعتراض به ادامه تعلیق یکی از همکارانشان از ساعت 09:00 صبح تا بعد از ظهر اقدام به روشن کردن چراغ اتوبوسهای خود نمودند.آقای عبدالله حسینی که با 18 سال سابقه کار در شرکت اتوبوسرانی تهران، کار او از 7.5 ماه پیش به تعلیق در آمده بود. او در طی این مدت بدون حقوق و مزایا در شرایط سخت مالی بسر می برد و این مسئله باعث ایجاد مشکالاتی مالی زیادی در خانواده شده بود.

آقای حسینی در طی این مدت علیه حکم سرکوبگرانه تعلیق شکایت کرد و پس از 7.5 ماه تلاش اداره کار رای به بازگشت بکار او داد. او هنگامی که صبح امروز در محل کارش در سامانه 1 اتوبوس رانی تهران حاضر شده بود توسط سعید نیسانی سرپرست این سامانه علیرغم داشتن حکم بازگشت به کار از ادامه کاراو ممانعات کرد. اداره کار همچنین در رای مزبور شرکت اتوبوس رانی تهران را موظف به پرداخت تمامی حقوق و مزایای 7.5 ماه اخیر او نموده بود.

آقای حسینی از اعضاء و فعالین سندیکائی شرکت واحد تهران می باشد و یکی از دلایل اخراج او از کار به این دلیل بوده است.

پیش از این خانم فرحناز شیری از اولین بانوان راننده در شرکت اتوبوس رانی تهران که در بدو اشتغال با بهره گیری گسترده تبلغاتی همراه بود از اسفند ماه گذشته از کار خود تعلیق شده است و علیرغم پیگیریهای مستمر ولی تاکنون از بازگشت به کار او خوداری می کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،موج گسترده اخراج کارگران که در موارد متعدد به خاطر فعالیتهای سندیکایی و دفاع از حقوق خود و کارگران صورت می گیرد را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب کارگران در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

09 اردیبهشت 1389 برابر با 29 آپریل 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

سازمان جهانی کار

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: