۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

بی خبری از وضعیت و شرایط یکی از دستگیر شدگان چهارشنبه سوری

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،رسول حردانی از دستگیر شدگان چهارشنبه سوری از زمان دستگیری تا به حال هیچ خبری از محل بازداشت و وضعیت و شرایط او در دست نیست.

رسول حردانی 27 ساله در جریان برگزاری مراسم جهارشنبه سوری همراه با 2 نفر از دوستانش دستگیر و به آگاهی شاپور تهران منتقل شد. بنابه گفته یکی از هم بندیانش که در بازدشتگاه شاپور با او بود.نیروهای سرکوبگر او را در آکاهی شاپور با باتونهای برقی و شوک الکتریکی تحت شکنجه های شدید جسمی قرار دادند .آقای حردانی همچنین هنگام دستگیری مورد ضرب وشتم نیروهای سرکوبگر قرار گرفت و در اثر کشاندن او بر روی آسفالت پشت وی زخمی شده بود. او را پس از 24 ساعت از بازداشتگاه آگاهی شاپور به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

خانواده حردانی از زمان دستگیری فرزندشان تا به حال از محل بازداشت و وضعیت و شرایط وی در بی اطلاعی کامل بسر می برند. مراجعات مکرر آنها به دادگاه انقلاب، دادستانی تهران ،بند 209 زندان اوین و سایر مراکز با اظهار بی اطلاعی آنها مواجه هستند و از دادن جواب مشخصی به این خانواده تا به حال خوداری کرده اند. این مسئله باعث شده است که این خانواده را در نگرانی فزآینده ای قرار دهد.

لازم به یاد آوری است رسول حردانی در سال 1379 هنگامی که با خانواده اش قصد پناهندگی داشتند سعی کردند که هواپیما را به کنترل خود در آورند و به سوی مقصدی که مد نظر آنها بود تغییر مسیر دهند که این مسئله ناکام ماند و باعث دستگیری او و سایر اعضای خانواده شد . تعدادی از آنها ابتدا محکوم به اعدام و سپس به حبس های طولانی مدت تبدیل شدند .بنابه گفته خانواده اش رسول حردانی بعد از 10 سال زندانی بودندسال گذشته با سپردن وثیقه به او مرخصی استعلاجی داده شد و در بیمارستان گلستان اهواز2 بار تحت عمل جراحی قرار گرفت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،شکنجه جسمی ، انتقال این زندانی به نقطه نامعلومی و بی اطلاع نگه داشتن خانواده اش از سرنوشت عزیزشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به نقض مستمر و سیستماتیک حقوق بشر در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

اول اردیبهشت 1389 برابر با 21 آپریل 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگر ویژه دستگیرهای خودسرانه

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: