۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

از وضعیت و شرایط یکی از دستگیر شدگان چهارشنبه سوری هیچ خبری در دست نیست

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، رسول حردانی از دستگیر شدگان چهارشنبه سوری که توسط نیروی سرکوبگر دستگیر کننده بشدت مورد ضرب وشتم قرار گرفته بود،از زمان دستگیری تا به حال هیچ خبری از محل بازداشت وشرایط و وضعیت او در دست نیست.

رسول حردانی 27 ساله در جریان برگزاری مراسم سنتی چهارشنبه سوری همراه با 2 نفر از دوستانش توسط نیروهای سرکوبگر دستگیر و به بازداشتگاه آگاهی شاپور منتقل شد.او هنگام دستگیری بشدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود. او همچنین در طی مدت 24 ساعتی که در بازداشتگاه آگاهی شاپور تهران بسر می برد با باتونهای برقی ،شوک الکتریکی مورد شکنجه قرار گرفته بود. آقای حردانی بدلیل کشاندن او بر روی آسفالت پشت وی زخمی شده بود. او پس از 24 ساعت بازداشت در آگاهی شاپور به نقطه نامعلومی منتقل می شود.

بنابه گفته خانواده اش یکی از دستگیر شدگان روز چهارشنبه سوری، که هنگام بازداشت رسول حردانی در آگاهی شاپور هم سلول او بوده شاهد شکنجه های وحشیانه و زخمی شدن پشت او بوده است . این زندانی به این خانواده گفته است که او در شرایط بد جسمی بسر می برد. از زمان دستگیری تا به حال با خانواده اش هیچگونه تماسی نداشته است و خانواده حردانی از محل بازداشت و شرایط و وضعیتش فرزندشان هیچ اطلاعی ندارند.

لازم به یاد آوری است رسول حردانی در سال 1379 هنگامی که با خانواده اش قصد پناهندگی داشتند سعی کردند که هواپیما را به کنترل خود در آورند و به سوی مقصدی که مد نظر آنها بود تغییر مسیر دهند که این مسئله ناکام ماند و باعث دستگیری او و سایر اعضای خانواده شد و تعدادی از آنها ابتدا محکوم به اعدام و سپس به حبس های طولانی مدت شدند .بنابه گفته خانواده اش رسول حردانی بعد از 10 سال زندانی بودند سال گذشته با سپردن وثیقه به او مرخصی استعلاجی داده شد و در بیمارستان گلستان اهواز تحت 2 عمل جراحی قرار گرفت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،شکنجه ، انتقال به نقطه نامعلوم و عدم اطلاع خانواده از محل بازداشت و شرایط فرزندشان به صرف شرکت در برگزاری مراسم سنتی چهارشنبه سوری که یک سنت ملی است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگر ویژه دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای ارجاع دادن پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

17 فروردین 1389 برابر با 6 آپریل 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگر ویژه دستگیرهای خودسرانه

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: