۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

شکجه یک زندانی بیمار و بی دفاع تا آستانه مرگ

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در طی چند روز گذشته شیوه جدید سرکوب علیه زندانیان بی دفاع در زندان گوهردشت کرج آغاز شده است. زندانیان صبح زود از سلولها بیرون کشیده می شوند و به محوطه هر بند برده می شوند و چندین ساعت در زیر آفتاب قرار داده می شوند.در طی این مدت زندانیان امکان استفاده از سرویسهای بهداشتی و دسترسی به آب نوشیدنی را ندارند.

روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه زندانیان بند 6 زندان گوهردشت کرج را از سلولهای خود بیرون کشیده و به محوطه بند منتقل کردند. یکی از زندانیان بنام علی اکبر لامعی 30 ساله ازسلول 2، سالن 16 بدلیل ناراحتی روحی ناچار به مصرف قرصهای آرام بخش است. هنگامی که زندانیان به محوطه بند برده می شدند او به دلیل شرایط خاص روحی در پشت آنها حرکت می کرد.

پاسداربندها او را مورد اهانت قرار دادند و سپس وی را به زیر 8 بردند.آنها زندانی لامعی را برای مدت طولانی با باتون و لوله فلزی شکنجه کردند که در اثر این شکنجه ها از چند ناحیه زخمی و دچار شکستگی شد و به اغما فرو رفت.ابتدا او را برای مدتی طولانی که در حالت اغما بسر می برد به حال خود رها کردند سپس پاسداربندها او را به بهداری زندان منتقل کردند.شرایط او در بهداری زندان وخیم اعلام شده است. صدای فریادها و زجه های دردناک این زندانی در محوطه بند شنیده می شد که باعث خشم همبندیانش شده بود.

پاسدار بندهایی که زندانی علی اکبر لامعی را مورد شکنجه قرار می دادند به نامه های زیر می باشند؛قاسم محمدی معروف به دائی قاسم ،شیخی، احمدی، اقباغی می باشند.

همچنین شب گذشته 2 نفراز باند مافیایی بند 6 زندان گوهردشت کرج که زیر نظر علی محمدی معاون زندان و کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان می باشند درگیری خونین ایجاد شد. نقش باندهای مافیایی در درون زندان سرکوب زندانیان و فروش مواد مخدر می باشد. این درگیری خونین منجر به زخمی شدن 2 تن از آنها شد ، شدت زخم های آنها بحدی بود که این 2 زندانی به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل شدند . اسامی زخمی شدگان وحید سیلانی و مرتضی فرجی می باشند. وضعیت مرتضی فرجی بسیار وخیم اعلام شده است و گفته می شود که ریه او در اثر اصابت چاقو سوراخ شده است و بعضی از گزارشهای تایید نشده حاکی از مرگ وی می باشد. تن این دو زندانی از چند ناحیه دچار زخم های عمیق در اثر ضربات چاقو شده است.

گفته می شود که این 2 نفر به دلیل نافرمانی از دستورات علی محمدی و کرمانی و بدستور آنها توسط سایر اعضای باند مافیایی تصفیه شده اند.

در حال حاضر چند زندانی سیاسی در این بند محبوس می باشند که از جمله آنها آقای احمد زید آبادی می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شکنجه زندانیان بیمار و بیدفاع تا آستانه مرگ را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به شکنجه های سیستماتیک در زندانهای این رژیم خواستار اقدامات عملی و فوری است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
7 اردیبهشت 1389 برابر با 26 آپریل 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: