۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

انتقال یک زن زندانی سیاسی که در شرایط حاد جسمی است به نقطه نامعلومی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،زندانی سیاسی زهرا اسد پور گرجی از روز گذشته از بند زنان زندان گوهردشت به نقطه نامعلومی منتقل شده است. او در روزهای اخیر دچار خونریزی بینی و قسمت سمت چپ بدنش تا حد زیادی از کار افتاده بود.

زندانی سیاسی زهرا اسدپور گرجی 51 ساله روز 22 فروردین ماه از بند زنان زندان گوهردشت خارج و به نقطه نامعلومی منتقل شده است.خانم اسدپور گرجی در روزهای گذشته وخامت وضع جسمی اش به حد خطرناکی رسیده است بطوریکه قسمت سمت چپ بدنشان از کار افتاده است و دچار خونریزی بینی می شود. قبل از تطیلات عید پزشکان بهداری زندان گوهردشت کرج بدلیل ناراحتی حاد قلبی خواستار مرخصی استعلاجی اورژانسی وی شده بودند اما سربازجوی وزارت اطلاعات محبی مانع مرخصی استعلاجی اوست و به خانم اسدپور گرجی گفته است: که من فقط با خروج جسد تو از زندان موافقت خواهم کرد.زندانی سیاسی زهرا اسدپور گرجی در اعتراض به فشارهای روحی و تهدیدات غیر انسانی مستمر سربازجوی وزارت اطلاعات محبی علیه خود، خانواده و فرزندش رضا جوشن بیش 6 روز در اعتصاب غذا بسر برده بود.

از طرفی دیگر رضا جوشن فرزند خانم اسدپور گرجی از سلولهای انفرادی بند سپاه به سلولهای انفرادی فرعی بند 6 زندان گوهردشت منتقل شده است.سربازجو محبی در طی مدتی که آقای جوشن در سلولهای انفرادی بند سپاه بسر می برد تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشته است بطوری که زانوی او دچار آسیب شدید شده است.

محبی سربازجوی وزارت اطلاعات همچنین فشارها و تهدیدات و اذیت وآزارها را علیه خانواده جوشن به نحو جنون آمیزی شدت بخشیده است.روز گذشته خانم فرشته جوشن را به وزارت اطلاعات فراخواند و به بیش از یک ساعت او را مورد بازجوئی تحت فشارهای روحی و تهدید به بازداشت قرار داد . محبی خطاب به خانم فرشته جوشن گفت:تو خبرهای وضعیت مادر و برادرت را در اختیار رسانه های خبری قرار میدهی. مطمئن باش که پرونده ای برایت درست می کنم که 2 الی 3 سال در زندان بمانی.

خانم زهرا اسدپور گرجی روز 16 آذر ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 8 وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج منتقل گردید او چندین هفته تحت بازجوئی و شکنجه فردی بنام محبی سربازجوی وزارت اطلاعات قرار داشت.زندانی سیاسی زهرا اسد پور گرجی و فرزندش پیش از این بدلیل دیدار خانوادگی با فرزندش در قرار گاه اشرف در عراق دستگیر و 16 ماه در زندان گوهردشت کرج بسر بردند و پس از پایان محکومیت غیر انسانی خود آزاد شدند.

در حال حاضر رضا جوشن 25 ساله فرزند خانم اسد پور گرجی که 10 آذر ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت معروف به بند سپاه منتقل شد و نزدیک به 2 ماه در سلولهای انفرادی بسر برد سپس او را به بند 4 زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.

آنها 19 بهمن ماه 1388 در شعبه 1 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسینی رئیس این شعبه به حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال تبعید به زندان زنجان و 4 سال تبعید به روستای قیلار زنجان محکوم شدند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مورد شکنجه روحی و جسمی قرار دادن زندانیان سیاسی که در شرایط خطرناک جسمی بسر می برند و تحت فشار قرار دادن خانواده های آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه زنان و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد می خواهد ببش از این در مقابل جنایت علیه بشریت در زندانهای این رژیم سکوت پیشه نکنند و پرونده این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا ارجاع دهند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
23 فروردین 1389 برابر با 13 آپریل 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه زنان



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: