۱۳۸۹ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

یک زندانی بدلیل فشارهای طاقت فرسا به زندگی خود پایان داد

بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی حسن نصیروند روز گذاشته بدلیل فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی در زندان گوهردشت کرج به زندگی خود پایان داد.

روز چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه زندانی حسن نصیر وند حدودا 30 ساله و متاهل در اعتراض به رشوه گیری و بی عدالتی فردی بنام علی فرهادی دادستان انقلاب کرج که از خانواده آنها در ازای آزادی عزیزاشان تقاضای مبلغ زیادی رشوه کرده بود و قادر به پرداخت آن نبودند و همچنین به دلیل فشارهای طاقت فرسا و قرون وسطائی در بند 4 زندان گوهردشت اقدام به خودکشی نمود و جان باخت.

جسد این زندانی چند ساعت در حمام این بند رها شده بود. این مسئله باعث تاسف و خشم زندانیان شده بود.

زندانی حسن نصیروند در سلول 5 سالن 10 بند 4 زندان گوهردشت کرج زندانی بود.او بدلیل اتهام مالی به مبلغ 1.5 میلیون تومان از چند ماه پیش در این بند در حالت بلاتکلیفی بسر می برد. مراجعات مکرر خانواده او به علی فرهادی دادستان کرج با توهین و تحقیر این فرد همراه بود و در نهایت در ازای آزادی آقای نصیروند مبلغ هنگفتی رشوه از آنها خواسته بود که این خانواده قادر به پرداخت آن نبودند.

در حال حاضر تعداد زیادی از زندانیان زندان گوهردشت کرج با حکم این فرد و اکثرا بدلیل ندان رشوه در بازداشت بسر می برند و خانواده های آنها با توهینها و تحقیر این فرد مواجه هستند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعمال فشارهای طاقت فرسا و قرون وسطائی علیه زندانیان بی دفاع و تقاضای رشوه های سنگین از خانواده های آنها که از دلایل اصلی خودکشی این زندانی است را به عنوان یک قتل محکوم می کند و از مراجع بین المللی و حقوق بشری خواستار اقدامات عملی علیه جنایتهای سازمان یافته توسط افرادی که تحت عنوان مقام قضائی عمل می کنند می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

09 اردیبهشت 1389 برابر با 29 آپریل 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: