۱۳۸۹ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

یکی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 بیش از 2 ماه در بلاتکلیفی بسر می برد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زندانی سیاسی محمد باقر عرفاتی که در یورشهای گسترده و بی سابقه بهمن ماه دستگیر شده بود در بند 350 زندان اوین در بلاتکلیفی بسر می برد.

زندانی سیاسی محمد باقر عرفاتی 52 ساله از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 ،در پی یورشهای مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد.7 نفر از مامورین وزارت اطلاعات به فرماندهی فردی با نام مستعار علوی سربازجو و شکنجه گر قصی القلب ومعروف بند 209 شب 18 بهمن به منزل آقای عرفاتی یورش بردند. آنها چندین ساعت منزل را مورد بازرسی وحشیانه قرار دادند و با همسر و فرزندان او برخوردی غیر انسانی داشتند.سربازجوی وزارت اطلاعات علوی مدتی طولانی اعضای خانواده را در منزل مورد بازجوئی و تهدید قرار داد.هنگام یورش آقای عرفاتی در مسافرت بسر می برد و آنها موفق به دستگیری او نشدند. مامورین وزارت اطلاعات هنگام خروج از منزل مقداری از وسائل شخصی این خانواده را با خود بردند که از جمله آنها ،کامپیوتر، تعدادی سی.دی .رسیور ماهواره،دفترچه تلفن،کتاب و موارد دیگر می باشد.

سربازجوی وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین روز بعد همسر و دختر آقای عرفاتی را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات فرا خواند و ساعتها آنها را مورد بازجوئی و تهدید قرار داد.او آنها را بعنوان گروگان گرفته بود و می گفت تا زمانی که عرفاتی خودش را معرفی نکند شما اینجا باقی خواهید ماند. این در حالی بود که آقای عرفاتی در سفر کاری بسر می برد و تا هنگام بازگشت از سفر و معرفی خود خانواده اش در گروگان این فرد بسر بردند.

آقای محمد باقر عرفاتی پس از معرفی خود دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد او در طی این مدت تحت بازجوئیهای طولانی و شکنجه های روحی و جسمی قرار داشت. علوی دائم او را تهدید می کرد که ترا اعدام خواهیم کرد تو محارب هستی. بازجوئیها و شکنجه های روحی و جسمی و تهدیدات بیش از 1 ماه ادامه داشت تا اینکه اخیرا او را به بند 350 زندان اوین منتقل کردند که همچنان در حالت بلاتکلیفی بسر می برد.

سربازجوی وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی تا به حال در دستگیری،بازجوئی و شکنجه هزاران نفر شخصا شرکت داشته است.این فرد که از شکنجه گران چند دهۀ اخیر در بند 209 زندان اوین می باشد. تا به حال در شکنجۀ وحشیانه دختران ،زنان،پسران و مردان زیادی شرکت داشته است که در موارد متعددی منجر به مرگ آنها در دهۀ های اخیر شده است.برخوردهای او در حین بازجوئی وحشیانه و غیر انسانی است.این فرد که با استفاده از شکنجه های فیزیکی ،توهین های اخلاقی و شکنجه های روحی حداکثر فشار را علیه زندانیان سیاسی بکار می برد. او معمولا زمانهای بازجوئی را در اوقات شب آغاز می کند و اغلب زندانیان سیاسی را در زیر زمین بند 209 در سلولی کوچک، تاریک و نمناک که حتی نفس کشیدن برای زندانی سخت می باشد انجام می دهد.بازجوئیها با چشم بند می باشد و در اکثر مواقع زندانی به مدت چند ساعت بصورت سرپائی بازجوئی می شود. اعمال جنایتکارانه دیگر این فرد مانند؛ شکنجه زندانیان برای گرفتن اعتراف دروغین، زیر شکنجه وادرا کردن آنها برای پذیرفتن اتهامات نسبت داده شده ، وادار کردن زندانیان به مصاحبه تلویزیونی ،وادار کردن زندانیان برای شرکت در دادگاههای نمایشی، پرونده سازی ،تهدید به قتل و دستگیری اعضای خانواده و موارد دیگر می باشد.در جریان اعتراضات اخیر توسط این فرد تعدادی از دستگیر شدگان تحت شکنجه های قرون وسطائی وادار به اعتراف شدند که منجر به صدور حکم اعدام برای بعضی از آنها شد. این فرد از جنایتکاران علیه بشریت می باشد.

لازم به یاد آری است آقای محمد باقر عرفاتی از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد و او از سال 1360 تا 1365 در زندان اوین بسر برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به منازل ،گروگان گرفتن اعضای خانواده ،شکنجه های روحی و جسمی و تهدید به اعدام را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
23 فروردین 1389 برابر با 13 آپریل 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: