۱۳۸۹ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

رضا خندان علیرغم سپردن وثیقه ولی بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی او ممانعت می کنند

بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"رضا خندان فعال حقوق کودکان،نویسنده و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران علیرغم سپردن وثیقه اما بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی او خوداری می کنند و او را در شرایط بلاتکلیفی قرار داده اند. .

زندانی سیاسی رضا خندان 50 ساله فعال حقوق کودکان ،نویسنده و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران است. از 17 اسفند ماه برای آزادی او وثیقه سپرده شده است ولی از آن تایخ تا به حال بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی او ممانعت می کنند و هر بار آزادی او را به دلایل واهی به تعویق می اندازند بدون اینکه به او و خانواده اش دلیل به تعویق انداختن آزادی وی را اعلام کنند.

پس از بارها وعده آزادی دادن به این خانواده روز گذشته موضوع آزادی او را تغییر دادند و به آنها گفته شد که پرونده آقای خندان به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است و باید منتظر جواب آن باشند . این در حالی است که پرونده او هنوز در دادگاه انقلاب تعیین شعبه نشده و مورد محاکمه قرار نگرفته است که در دادگاه تجدید نظر مورد بررسی قرار گیرد.خانواده خندان بطور روزانه ناچار هستند که به دادگاه انقلاب در زندان اوین، دادستانی و سایر مراکز مراجعه کنند ولی کسی جوابگوی آنها نیست. عدم دسترسی خانواده ها و وکلاء به بازپرسان امنیتی مستقر در زندان اوین ، عدم پاسخگویی به آنها و همچنین دادن وعده های دروغین آزادی باعث شده است که فشارهای روحی مضاعف علیه خانواده ها ایجاد شود.

لازم به یادآوری است که آقای رضا خندان مهابادی روز 7 بهمن ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات هنگامی که از منزل خواهرش خارج می شد دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.او بیش از 40 روز را در سلولهای انفرادی بند مخوف 209 بدون داشتن هیچ ارتباطی با خانواده اش بسر برد و در طی این مدت تحت بازجوئیهای طولانی و شکنجه های روحی شدید قرارداشت. پس از آن او را از بند 209 به بند 350 زندان اوین منتقل کردند و همچنان در بلاتکلیفی در آنجا بسر می برد.

در طی یورشهای که مامورین وزارت اطلاعات در دی و بهمن ماه علیه فعالین کودکان کار و خیابانی صورت گرفت. تعدادی از آنها دستگیر و به بند مخوف 209 منتقل شدند که از جمله آنها ؛خانم مریم ضیاء، مهدی آمیزش، بابک نظری و سعیده میرزائی را می توان نام برد ولی با فشارهای بین المللی بعد از هفته ها بازداشت ناچار به آزادی آنها شدند. اکثر آنها از تشکیل دهندگان و اعضای ان. جی . او .جمعیت تلاش برای جهان شایسته کودکان می باشند و به بخاطر فعالیتهای اجتماعی کمک به کودکان کار و خیابانی دستگیر شدند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت زندانیان سیاسی که هفته ها از قرار دادن وثیقه آنها می گذرد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

24 فروردین 1389 برابر با 13 آپریل 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

یونیسف

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: