۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

پرونده سازی جدید علیه فعال دانشجوئی نادر احسنی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فعال دانشجوئی نادر احسنی علیرغم اینکه اخیرا دستگیر و در زندان بسر می برد.بازجویان وزارت اطلاعات قصد گشودن پرونده جدیدی علیه او را دارند.

روز پنجشنبه 2 اردیبهشت ماه طی احظاریه که به خانواده آقای احسنی ابلاغ شد در آن ذکر شده است که نادر احسنی پس از رویت آن ظرف 3 روز خود را باید به شعبه 3 امنیت دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوین که رئیس آن فردی بنام بیگی است معرفی کند. این در حالی است که فعال دانشجوئی نادر احسنی از روز 30 فروردین ماه پس از مراجعه به دادگاه انقلاب دستگیر و به بند 350 زندان اوین منتقل شد.خانواده آقای احسنی از گرفتن احظاریه خوداری کردند و به آنها اعلام کردند که باید به وکیل وی مراجعه کنند.

فعال دانشجوئی نادر احسنی شب 19 بهمن ماه در طی یورشهای گسترده در سطح تهران همراه با خواهرش خانم الهام احسنی دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد آنها چندین هفته در بند 209 تحت شکنجه های شدید روحی و جسمی چند بازجو و از جمله آنها فردی با نام مستعار علوی از سربازجویان وزارت اطلاعات قرار داشتند. آقای نادر احسنی در آن زمام سرباز بود و در پادگان بسر می برد . به نظر می آید که بازجویان وزارت اطلاعات با این احضاریه قصد گشودن پرونده جدید علیه او و فشار روحی علیه خانواده وی را دارند.

بازجویان وزارت اطلاعات که در حال حاضر تمامی مراحل به اصطلاح قضائی را در دست گرفته اند از دستگیری،بازجوئی و شکنجه وحشیانه جسمی وروحی،گرفتن اعترافات دروغین زیر شکنجه ، پرونده سازی با نسبت دادن اتهامات دروغین و صدور احکام غیر انسانی را به عهده دارند.همکاران سابق آنها که در حال حاضر با عناوینی مانند بازپرس و قاضی در دادگاه انقلاب ظاهر می شوند همان برخورد های وحشیانه و غیر انسانی بازجوها را با دستگیر شدگان دارند.

لازم به یادآوری است نادر احسنی در تاریخ 11 آذر ماه 1386 از جلوی منزل شخصی پدرش توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. آقای احسنی به مدت 68 روز در بند 209 زندان اوین زندانی بود، که 58 روز آن را در سلولهای انفرادی بسر برد. او در طی این مدت تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.سپس بر اثر فشارهای بین المللی و به قید وثیقه 100 میلیون تومانی آزاد شد.آقای احسنی توسط فردی بنام محمد مقیسه ای(معروف به ناصریان از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367) رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت و به 1 سال زندان محکوم شد. شعبه 36 دادگاه تجدید دادگاه انقلاب که ریاست آن را فردی بنام احمد زرگر از بازجویان سابق وزارت اطلاعات به عهده دارد عین حکم دادگاه بدوی را مورد تایید قرار داد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،پرونده سازی جدید بازجویان و زارت اطلاعات علیه این فعال دانشجویی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
04 اردیبهشت 1389 برابر با 24 آپریل 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: