۱۳۸۹ فروردین ۱۴, شنبه

انتقال زندانی سیاسی رضا جوشن به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،زندانی سیاسی رضا جوشن در پی مصاحبه خانواده اش با رسانه های بین المللی فارسی زبان و تشریح وضعیت وخیم جسمی مادر این خانواده و شرایط غیر انسانی حاکم بر زندانیان سیاسی، پس از تهدید این خانواده توسط محبی سر بازجوی وزارت اطلاعات به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل شد.

در راستای تشدید فشارهای غیر انسانی و طاقت فرسا علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج روز دوشنبه 9 فروردین ماه زندانی سیاسی رضا جوشن به سلولهای انفرادی بند سپاه که در اختیار بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل شد . انتقال رضا جوشن به سلولهای انفرادی بند سپاه بدستور سربازجوی وزارت اطلاعات محبی صورت گرفت. آقای جوشن در طی 2 ماهی که در بند سپاه بود تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی سربازجوی وزارت اطلاعات محبی قرار داشت. محبی در حالی که دست بند و پابند به او زده بود برای مدت طولانی وی را با باتون های برقی مورد شکنجه قرار داد.

گفته می شود پس از مصاحبه این خانواده و تشریح وضعیت وخیم جسمی مادر این خانواده خانم زهرا اسدپور گرجی و شرایط قرون وسطائی حاکم بر فرزند این خانواده (رضا جوشن) در زندان گوهردشت کرج با رسانه های بین المللی فارسی زبان ،محبی سربازجوی وزارت اطلاعات با این خانواده تماس گرفت و با عربده کشی و فحاشی این خانواده را مورد تهدید قرار داد و گفت: عواقب کار خودتان را خواهید دید.پس از تهدید این خانواده محبی اقدام به انتقال زندانی سیاسی رضا جوشن به سلولهای انفرادی بند سپاه نمود.

در حال حاضر تعداد از زندانیان سیاسی در سلولهای انفرادی و در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی بسر می برند که از جمله آنها ، بهروز جاوید طهرانی در سلولهای انفرادی بند 1 و منصور اسالو در بند 5 معروف به بند متادون می باشند.

لازم به یادآوری است که رضا جوشن 25 ساله 10 آذر ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات در منزل دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل شدو پس از 2 ماه از بند سپاه به بند 4 منتقل شد.مامورین وزارت اطلاعات همچنین در روز16 آذرماه به منزل خانواده جوشن یورش بردند و خانم زهرا اسدپور گرجی مادر این خانواده را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل کردند و پس از چند هفته بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی به بند زنان زندان گوهردشت کرج منتقل کردند. زندانی سیاسی زهرا اسد پور گرجی و فرزندش پیش از این بدلیل دیدار خانوادگی با فرزندش در قرار گاه اشرف در عراق دستگیر و 16 ماه در زندان گوهردشت کرج بسر بردند و پس از پایان محکومیت غیر انسانی خود آزاد شدند. آنها 19 بهمن ماه 1388 در شعبه 1 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسینی رئیس این شعبه به حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال تبعید به زندان زنجان و 4 سال تبعید به روستای قیلار زنجان محکوم شدند.

اقدامات سرکوبگرانه مردم در شهر کرج و حومه توسط فردی بنام محبی از سربازجوی وزارت اطلاعات در بند سپاه واز مسئولین اداره اطلاعات کرج صورت می گیرد. این فرد در دستگیری ،بازجوئی و شکنجه دانشجویان تربیت معلم ،بهائیان،دراویش، زنده یاد امیر حسین حشمت ساران، دستور تبعید یاسر مجیدی به زندان بجنورد ،دستگیری علی معزی و شرکت کنندگان در اعتراضات اخیر و صدها نفر در سالیان گذشته شخصا به دستور وی صورت گرفته است. او همچنین افراد دستگیر شده اعتراضات چند ماه اخیر را در بند سپاه زندان گوهردشت کرج مورد بازجوئی و تحت شکنجه های غیر انسانی قرار می دهد. مشخصات ظاهری سربازجوی وزارت اطلاعات محبی حدودا 52 ساله ،دارای چشمانی آبی،قد بلند ،موهای جوگندمی،چهره ای سفید می باشد.محل کار او درمسلم بن عقیل نرسیده به سه راه گوهردشت است. شماره تلفن محل کار این فرد در اداره اطلاعات کرج 0261.4410163 می باشد.شیوه بازجوئی این فرد از دستگیر شدگان وارد شدن به مسائل خصوصی آنها است و از این طریق فشارهای روحی و جسمی را بر زندانیان سیاسی افزایش می دهد تا شاید آنها را وادار به اعترافات دروغین کند. این فرد همراه با بازجوی دیگری بنام رضا عرفانی بازجوئی از دستگیر شدگان را به عهده دارد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شدت یافتن فشارها بر زندانیان سیاسی اسیر و بی دفاع که در حال طی کردن محکومیت غیر انسانی و غیر قانونی خود هستند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایتهای سازمان یافته و سیستماتیک در زندانهای این رژیم علیه مردم ایران خواستار ارجاع پرونده نقض فاحش حقوق بشر به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا در این باره است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

14 فروردین 1388 برابر با 03 آپریل 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان جهانی علیه شکنجه


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: