۱۳۸۹ فروردین ۱۸, چهارشنبه

زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی در هفتمین روز اعتصاب غذا خود بسر می برد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"،زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی در اعتراض به انتقال به سلولهای انفرادی و شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی هفت روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد.

زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی تنها زندانی سیاسی بازمانده از 18 تیر 1387 قیام دانشجویان می باشد. او در اعتراض به انتقال به سلولهای انفرادی ،شکنجه های جسمی و شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی از 11 فروردین ماه در اعتصاب غذا بسر می برد.گزارشها حاکی است که شرایط جسمی او به دلیل شکنجه های جسمی،شرایط غیر انسانی و اعتصاب غذا رو به وخامت گذاشته است.

از طرفی دیگر برای دومین بار متوالی، مدت بازداشت زندان سیاسی بهروز جاوید طهرانی در سلولهای انفرادی به دستور علی محمدی معاون زندان گوهردشت کرج برای 15 روز دیگر تمدید شده است.علی محمدی او را به یکی از سلولهای انفرادی که شرایط آن نسبت به سایر سلولها بدتر است منتقل کرده است و دو پاسداربند بنام های محسن خالصی و محسن بامداد که از شگنجه گران شناخته شده سلولهای انفرادی هستند. او را مورد شکنجه روحی و جسمی قرار می دهند.

در حال حاضر علاوه بر زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی سه زندانی دیگر در سلوهای انفرادی معروف به سگدونی از 7 روز پیش در اعتصاب غذا بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد: رضا جلالی،حسین کرمی و محمد رضائی می باشند.

زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی 17 اسفند ماه با یورش حسن آخریان رئیس بند 1 و پاسداربندها با ضرب و شتم به سلولهای انفرادی معروف به سگدونی منتقل شد. او در طی این مدت چند بار به اطلاعات زندان منتقل شد و توسط کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان مورد شکنجه های جسمی قرار گرفت.

شرایطی که در این شکنجه گاه معروف به سگدونی علیه زندانیان حاکم است به قرار زیر می باشد؛ زندانیان 3 بار در روز حق استفاده از سرویسهای بهداشتی را دارند / غذای زندانیان از کیفیت و کمیت بسیار پایینی برخوردار است و زندانی در حد زنده ماندن غذا دریافت می کند/ شکنجه زندانیان با باتون های برقی و سایر باتون ها صورت می گیرد/ زندانیان هر چند هفته یکبار حق استفاده از حمام را دارند/ زدن دست بند و پابند به زندانی و رها کردن او در سلول/محروحیت کامل ار امکانات درمانی و قطع داروهای آنها /قطع کامل ارتباط زندانی با خانواده و جهان خارج از سلول و همچنین موارد متعدد دیگر شکنجه می باشد.

شکنجه و اذیت و آزار زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی به دستور سعید شیخان از سربازجویان وزارت اطلاعات و مسئول پرونده وی صورت می گیرد و توسط علی حاج کاظم،علی محمدی رئیس و معاون زندان ، کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان و حسن آخریان رئیس بند1 که نسبت به این زندانی سیاسی کینه غیر انسانی دارد و سال گذشته بدستور این فرد به سلولهای انفرادی بند 1 منتقل شده است به اجرا در می آید.

زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی بارها توسط بازجوی وزارت اطلاعات سعید شیخان ،علی محمدی ،کرمانی،فرجی و حسن آخریان در حضور سایر زندانیان سیاسی تهدید به قتل شده بود که در اطلاعیه های قبلی به اطلاع عموم رسانده شد .تهدید به قتل، شکنجه های غیر انسانی ، فشارهای طاقت فرسا و وادار کردن زندانی به اعتصاب غذا شیوه های است که پیش از این بازجویان وزارت اطلاعات برای حذف فیزیکی زندانیان سیاسی بکار برده بودند. که تا به حال منجر به قتل تعدادی از زندانیان سیاسی شده است که از جملۀ آنها زنده یاد اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که متوجه جان این زندانی سیاسی است هشدار میدهد و برای پیشگیری از یک فاجعۀ دیگر از تمامی انسان دوستان برای نجات جان او استمداد می طلبد و همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران ویژه شکنجه و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامی فوری برای نجات جان این زندانی سیاسی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

18 فروردین ماه برابر با 07 آپریل 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: