۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه

دهها نفر از زندانیان به دلیل استمرار آلودگی شدید آب به بهداری زندان منتقل شدند

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در طی دیروز و امروز ده ها نفر از زندانیان سیاسی وعادی به خاطر استمرار آلودگی آب در زندان گوهر دشت کرج و وخامت حال آنها به بهداری زندان منتقل شدند.

در طی 2 روز گذشته ده ها نفر از زندانیان سیاسی و عادی به دلیل آلودگی آب نوشیدنی زندان و وخامت وضع جسمی آنها به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.روز چهارشنبه 25 اردیبهشت در حدود 15 نفر از زندانیان سیاسی و عادی بند 4 بدلیل وخامت وضعیت جسمی آنها در اثر نوشیدن آب آلوده به بهداری زندان منتقل شدند،که اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد زندانی سیاسی افشین بایمانی و زندانی رضا پورحسن می باشند. همچنین تا ظهر روز پنجشنبه 26 اردیبهشت بیش از 20 نفر از زندانیان بند 1 زندان گوهردشت کرج به بهداری زندان منتقل شدند که از جمله آنها اکبر شهبازی می باشد.گفته می شود چنین شرایط در بندهای 2 ،5 ، 6 و بند زنان زندان گوهردشت حاکم است.

زندانیان سیاسی و عادی در مدت کوتاهی پس از نوشیدن آب زندان که تنها امکان نوشیدن آب برای آنها است دچار عوارض زیر می شوند: اسهال ،استفراغ،سرگیجه و بی حالی که بعد از مدتی کوتاهی دیگر قادر به حرکت نیستند.

بهداری زندان در طی 2 روز گذشته به زندانیان اعلام کرده است که از نوشیدن آب زندان خوداری کنند و فقط آب معدنی که در فروشگاه زندان موجود است مصرف نمایند. اکثر زندانیان قادر به خرید آب معدنی نیستند و ناچار به مصرف آب آلوده می باشند. ولی بهداری زندان و مسئولین زندان گوهردشت بیش از 1 ماه از آلودگی آب می گذرد ولی تاکنون برای حل آن هیچ اقدامی انجام نداده اند.

آب نوشیدنی زندانیان از چاههای که در زندان حفر شده است تامین می گردد و از اسفند ماه بدلیل نشت فاضلاب به چا های آب نوشیدنی زندان دچار آلودگی شدید شده است طوریکه که رنگ آب کدر و زرد می باشد و بوی بسیار بدی میدهد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران در هفته های گذشته نسبت به خطر جدی که جان زندانیان سیاسی و عادی را مورد تهدید قرار میدهد هشدار داده بود ولی متاسفانه آن خطر جدی که هشدارش را پیشتر داده بودیم درحال وقوع است و به نظر می آید که قصد به قتل رساندن زندانیان سیاسی و عادی این زندان را دارند.بدلیل اینکه بیش از 1 ماه از آلودگی شدید آب و قطع مستمر آن می گذرد ولی تا به حال این مشکل لاینحل باقی مانده است

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطر جدی که جان زندانیان سیاسی و عادی زندان گوهردشت کرج را تهدید می کند استمداد می طلبد و برای پیشگیری از یک فاجعه انسانی که در این زندان در حال وقوع است از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت فوری برای نجات جان زندانیان است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
26 فروردین 1389 برابر با 15 آپریل 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: