۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

زندانیان سیاسی خواستار ملاقات بان کی مون با آنها و خانواده هایشان شدند

بنام خدا

آقای بان کی مون رئیس محترم سازمان ملل متحد ،پیش از این قطعا راجع وضعیت حقوق بشر و شرایط زندانها و زندانی ها در ایران گزارشهای زیادی دریافت کرده اید .

لذا اکنون که گفته می شود در آستانه سفر به ایران هستید لازم می دانیم که وضعیت حقوق بشر و بطور خاص شرایط زندان ها را هم به عرضتان برسانیم تا پیگیری نمایید.

چرا که شرایط زندان چه به لحاظ تعداد زندانیها که معمولا 4 تا 5 برابر ظرفیت آن است و چه به لحاظ بهداشت و امکانات درمانی و همین طور حقوق زندانیان در زندانها، مراحل دستگیری ،بازجویی ،محاکمه های دور از شائن انسانیت و تلاش برای بد نام کردن آزاد شدگان از مصادیق نقض حقوق بشر می باشد .

در اینجا حتی صحبت کردن هم در باره موارد فوق جرم محسوب می شود و منجر به حبس انفرادی ، قطع تلفن و ملاقات و حتی تشکیل پرونده جدید و پیگرد قضائی می گردد .

بویژه در اینحا زندان گوهردشت در کرج علاوه بر عدم رعایت حداقل های حقوقی ،تفکیک جرایم نیز انجام نمی گردد و همۀ جرایم در شرایط تراکمی وخامت باری در یک جا نگهداری می شود . وضعیت بهداشت روانی و جسمی و محیطی در شرایط فلاکت باری قرار دارد.

لذا از شما انتظار داریم که برای تهیۀ گزارشی از موارد فوق و صدها موارد دیگر که ذکرشان در اینجا میسر نیست در ملاقات با زندانی های گوهردشت کرج و خانوادهای آنها تلاش نمایید.

جمعی از زندانی های سیاسی گوهردشت

02 اردیبهشت 1389

گزارش فوق به دبیر کل سازمان ملل ارسال گردید

انتشار: فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: