۱۳۸۹ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

در آستانه روز جهانی کارگرفعال سندیکایی شرکت واحد تهران به زندان محکوم شد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران"، در آستانه روز جهانی کارگر موجی از دستگیریها، احضارها به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات، دادگاه انقلاب ، پرونده سازی جدید و صدور احکام غیر انسانی آغاز شده است.در روزهای اخیر فعال سندیکایی شرکت واحد همایون جابری در شعبه 14 دادگاه انقلاب به 1 سال حبس تعزیری به مدت 3 سال تعلیقی محکوم شد.

در روزهای اخیر آقای همایون جابری از فعالین سندیکایی شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه به حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال زندان قطعی به مدت 3 سال تعلیقی در شعبه 14 دادگاه انقلاب تهران توسط فردی بنام محمد تقوی محکوم شد.آقای جابری روز 11 اسفند ماه محاکمه شد و در آستانه روز جهانی کارگر برای ایجاد رعب و وحشت در بین کارگران به او ابلاغ گردید.

اتهامات نسبت داده شده توسط محمد تقوی رئیس شعبه 14 دادگاه انقلاب به قرار زیر می باشد: 1-اجتماع وتبانی بقصد برهم زدن امنیت کشور 2-فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران 3- اخلال در نظم عمومی با توجه به محتویات پرونده من جمله گزارش نیروی انتظامی مبنی بر دستگیری مشارالیه در محل وقوع جرم بتاریخ 11/2/88 در پارک لاله.

فعال کارگری همایون جابری اا اردیبهشت ماه سال گذشته برای گرامیداشت روز جهانی کارگر دو ساعت قبل از برگزاری مراسم توسط یک سرگرد پاسدار پلیس امنیت در بیرون از پارک لاله دستگیر شد . او ابتدا به کلانتری 148 و سپس به بند 240 زندان اوین منتقل گردید. آقای جابری چند هفته در بند 240 زندان اوین تحت فشارهای روحی قرار داشت.

از آنجایی که ایران عضو سازمان جهانی کار می باشد و این مسئله رژیم را موظف به اجرای تمامی قوانین بین المللی کار می کند و از جمله آنها ایجاد شرایط آزادانه و امکانات لازم برای گرامیداشت روز جهانی کارگر که یکی از روزهای ثبت شده جهانی است و موظف به اجرای آن است و هرگونه کارشکنی در برگزاری مراسم روز جهانی کارگر نقض قوانین جهانی است محسوب می شود .از طرفی دیگر سازمان جهانی کار که وظیفه اصلی و مبرم آن نظارت بر اجرای قوانین جهانی کار در کشورهای عضو خود می باشد و کشورهای که قوانین بین المللی کار را رعایت نمی کنند باید اقدامات لازم را علیه آنها بکار گیرد.متاسفانه سازمان جهانی کار بدلیل تسامح در مسئولیتهای خود تا به حال منجر به دستگیری و زندانی شدن تعداد زیادی از فعالین کارگری در ایران شده است. و کارگران ایران را در شرایط قوانین قرون وسطائی قرار داده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، دستگیریها، احضارها، پرونده سازی جدید،محاکمه و صدور احکام غیر انسانی در آستانه روز جهانی کارگر برای ایجاد رعب و وحشت در ایران را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمان جهانی کارخواستار پایان دادن به سکوت خود در مقابل سرکوبهای سیستماتیک و سازمان یافته علیه مردم ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

8 اردیبهشت 1389 برابر با 28 آپریل 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

سازمان جهانی کار

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: