۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

یورش وحشیانه و شلیک گلوله توسط نیروهای سرکوبگر علیه تظاهرکنندگان در شیراز

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یورش وحشیانه نیروهای ولی فقیه به تظاهر کنندگان در شیراز و صدای شلیک گلوله در خیابان ارم و نمازی و میدان ستاد و حرکت تعداد زیادی از آمبولانسها به آن نقطه جهت خارج کردن زخمی شدگان ادامه دارد.
دانشجویان دانشگاه مهندسی شیراز واقع در خیابان نمازی اعتراضات گسترده خود را از دانشگاه شکل دادند و وارد خیابان نمازی شدند. هنگام ورود دانشجویان به خیابان تعداد زیادی از مردم به آنها پیوستند و اعتراضات گسترده شکل گرفت و همزمان اعتراضات دیگری در میدان ستاد و ملاصدرا و خیابان ارم بصورت گسترده شکل گرفت و انبوهی در آن شرکت داشتند . مردم شیراز با شعارهایی مانند مرگ بر دیکتاتور تظاهرات خود را ادامه دادند.
حوالی ساعت 18:30 نیروهای سرکوبگر بسوی مردم یورش بردند و مردم را آماج باتونهای خود قرار دادند ولی وقتی که موفق به پراکنده کردن مردم نشدند اقدام به شکلیک تیر هوایی نمودند و بعضی از گزارشات تایید نشده حاکی از آن است که نیروهای سرکوبگر بسوی مردم شلیک نمودند و گفته می شود که تعدادی از مردم مجروح شدند.پس از شلیک گلوله تعدادی زیادی از آمبولانسها از بیمارستان شهر واقع در خیابان پارامونت بسوی آن نقطه حرکت کردند.
از طرفی دیگر حراست خوابگاه ارم از خروج دانشجویان ممانعت می کرد و آنها را تهدید می نمود تا از شرکت در تظاهرات خوداری کنند.
انبوهی از نیروهای سرکوبگر ولی فقیه تمامی نقاطی را که مردم در آن تظاهرات برپا کرده بودند به محاصرۀ خود در آورده وسعی داشتند که تظاهر کنندگان را متفرق نمایند. ولی مردم شجاعانه به تظاهرات خود ادامه دادند و به مقابله با نیروهای سرکوبگر برخواستند. تعدادی از دانشجویان توسط این نیروها مورد ضرب وشتم قرار گرفتند و تعداد دیگری دستگیر شدند.
این اعتراضات هچنان ادامه دارد. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
25 بهمن 1389 برابر با 14 فوریه 2011

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: