۱۳۸۹ بهمن ۲۴, یکشنبه

قصد محاکمۀ وبلاگ نویس زندانی بر مبنای محاربه


بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری علیرغم محکومیت سنگین و غیر انسانی تنها زندانی سیاسی است که همچنان در فرعی 17 ایزوله بند 6 زندان گوهردشت کرج بدون داشتن هر گونه ارتباطی با خانواده اش ماه ها است که در زندان بسر می برد. خانواده او از وضعیت و شرایط وی در بی اطلاعی مطلق بسر می برند.
خانواده پورشجری برای اطلاع یافتن از عزیزشان بطور مستمر به دادستانی کرج،بازپرسی شعبۀ 2 امنیت و سایر ارگانها مراجعه می کنند که هر بار با برخودهای تهدید آمیز، توهین آمیز و تحقیر کننده آنها مواجه هستند و از پاسخگویی به این خانواده و امکان ملاقات با عزیزشان خوداری می کنند. هنگامی که فرزند آقای پور شجری از شهرستان با طی کردن مسافتی طولانی برای اطلاع یافتن از وضعیت پدرش به شعبه 2 بازپرسی امنیت کرج مراجعه کرده بود رئیس این شعبه با تهدید و توهین خطاب به فرزند آقای پور شجری گفت:تو هم مانند پدرت بی اعتقاد هستی ،بعد از عید سرش را بر باد خواهد داد ،فروردین ماه بهتون میگم.
لازم به یادآوری است وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری شهریور ماه با یورش مأمورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند سپاه زندان گوهردشت کرج شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید. او در آنجا تحت شکنجه های وحشیانۀ جسمی و روحی قرار گرفت شدت شکنجه های جسمی و روحی به حدی زیاد بود که او برای رهایی یافتن از این شرایط طاقت فرسا اقدام به خودکشی نمود. بازجویان وزارت اطلاعات و بخصوص بازجویی با نام مستعار محبی بارها او را تهدید به اعدام نمودند و یکبار صحنۀ نمایشی اعدام را برای وی به اجرا گذاشتند.وبلاگ نویس زندانی از بند سپاه به فرعی ایزوله 17 بند 6 زندان گوهردشت انتقال یافت و سپس از آنجا به سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی منتقل شد. آقای پورشجری مدتی پیش مجددا از سلولهای انفرادی بند 1 به فرعی ایزوله شده 17 بند 6 برده شد.او از زمان دستگیری تا به حال تنها یکبار با خانواده اش ملاقات داشته است آن هم بصورت کابینی و در حضور مأمورین وزارت اطلاعات .
بازجویان وزارت اطلاعات علیه این وبلاگ نویس زندانی 2 پرونده گشوده اند. پرونده اول وی که 20 آذرماه در شعبۀ 2 بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب تشکیل شد . وی به اتهام توهین به رهبری و ارتباط با سایتهای ضد انقلاب به 3.5 سال زندان محکوم گردید .بازجویان وزارت اطلاعات پرونده دیگری علیه وی گشوده اند و قصد دارند او را به اتهام محاربه به اعدام محکوم کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری ، شکنجه و قصد محاکمه بر مبنای محاربه برای یک وبلاگ نویس زندانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگران بدون مرز و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شکنجه های وحشیانه و محاکمه بر مبنای محاربه برای صدور احکام ضد بشری می باشد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
24 بهمن 1389 برابر با 13 فوریه 2011

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: