۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

احضار ،بازجویی و تهدید نازنین داودی همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی توسط بازجویان وزارت اطلاعات

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"،بازجویان وزارت اطلاعات خانم نازنین داودی همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات فرا خواندند و برای مدتی طولانی او را مورد بازجویی و تهدید قرار دادند.
روز چهارشنبه 20 بهمن ماه یکی از بازجویان وزارت اطلاعات با خانم نازنین داودی همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی تلفنی تماس برقرار می کند و او را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار می کند. حوالی ساعت 16:30 بازجویی و تهدیدات را علیه خانم داودی آغاز می کنند و تا مدت طولانی ادامه می یابد . بازجوی وزارت اطلاعات او را تهدید می کند و از او می خواهد که در مورد وضعیت وشرایط همسرش با رسانه های بین المللی نباید مصاحبه کند. بازجوی وزارت اطلاعات در ادامه خطاب به خانم داودی گفت :در غیر این صورت تلفن شما قطع خواهد شد و توی دردسر خواهید افتاد.
بازجویان وزارت اطلاعات در حالی تهدیدها و فشارها را علیه خانواده زندانی سیاسی ارژنگ داودی تشدید کرده اند که زندانی سیاسی ارژنگ داودی 14 بهمن ماه بدون هیچ دلیل از سالن ایزوله شده 12 بند 4 خارج و او را به سلولهای انفرادی بند 1 شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج منتقل کردند. روز 16 بهمن ماه فرجی جانشین اطلاعات زندان ،افسرکشیک پاسدار میرزا آقایی همراه با پاسدار بندها و گارد زندان برای مدت طولانی زندانی سیاسی ارژنگ داودی را با باتون های برقی و سایر ابزار شکنجه تحت شکنجه های وحشیانه قرار دادند. بدن او در اثر این شکنجه های غیر انسانی زخمی و کبود گردید آنها او را از درمان محروم و حتی داروهایش را قطع کرده اند.
از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی ارژنگ داودی از زمان انتقال به سلولهای انفرادی بند1 تاکنون هیچ خبری در دست نیست.شکنجۀ وحشیانه ،زخمی و کبود بودن بدن وی ،اعتصاب غذا در اعتراض به شکنجه ها و رفتارهای غیر انسانی ،عدم درمان ، قطع داروهای وی و بی خبری مطلق از شرایط او باعث نگرانی شدید خانواده و فعالین حقوق بشری گردیده است.
لازم به یاد آوری است که زندانی سیاسی ارژنگ داودی از سال 82 تاکنون در زندان بسر می برد و برای تحت فشار قرار دادن وی منزل مسکونی آنها را پلمپ و بدستور بیت علی خامنه ای منزل مسکونی آنها به یکی از زنان وزات اطلاعات داده شد و تنها دارایی آنها را به غارت بردند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،احضار،بازجویی و تهدید همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی و همچنین انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به سلولهای انفرادی ،اعمال شکنجه های وحشیانه،وادار به اعتصاب غذا نمودن وی و در بی خبری مطلق قرار دادن خانواده او را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
25 بهمن 1389 برابر با 14 فوریه 2011

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: