۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

مخیل کردن دانشجویان زندانی بین نوشتن تکذیب نامه و یا محکومیت 6 سال زندان

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،روز گذشته 3 دانشجوی زندانی مجید توکلی ،بهاره هدایت و مهدیه گلرو به شعبۀ 28 دادگاه انقلاب برده شدند و آنها را در مقابل دو گزینه قرار دادند که یا تکذیب نامه بنویسند و یا به 6 سال زندان محکوم خواهند شد.
روز سه شنبه 12 بهمن ماه دانشجوی زندانی مجید توکلی از سالن کاملا ایزوله 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج و همچنین فعالین دانشجویی بهاره هدایت و مهدیه گلرو را از بند متادون زندان اوین به شعبۀ 28 دادگاه انقلاب منتقل شدند و توسط فردی بنام محمد مقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 مورد تحقیر وبازخواست قرار گرفتند. مقیسه ای با رفتاری وحشیانه و تحقیر آمیز سعی داشت دانشجویان شجاع و اسیر را مورد تحقیر قرار دهد.
محمد مقیسه ای معروف به ناصریان سه دانشجویی زندانی را در معرض دو گزینه قرار داد. گزینۀ اول در صورت نوشتن تکذیب نامۀ انتشار بیانیۀ روز دانشجو( 16 آذر) پرونده آنها بسته خواهد شد. گزینۀ دوم در صورتیکه انتشار بیانیۀ روز دانشجو را تکذیب نکنند آنها به 6 سال زندان محکوم خواهند شد.
بازجویان وزارت اطلاعات اتهامات واهی و دروغینی مانند اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به فعال دانشجویی مجید توکلی نسبت داده اند و محمد مقیسه ای قصد دارد که بر مبنای این اتهامات او را محاکمه کند. سه فعال دانشجوی بدون حضور وکلایشان به دادگاه فراخوانده شده بودند.بازجویان وزارت اطلاعات در حالی این اتهامات واهی را علیه این فعال دانشجویی بکار می برند که او بیش از 1 سال است که در زندان بسر می برد.
سه فعال دانشجویی نسبت به برخوردهای غیر انسانی محمد مقیسه ای معروف به ناصریان و عدم حضور وکیل آنها در دادگاه اعتراض نمودند که دادگاه آنها به زمان دیگری موکول گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،پرونده سازی ،نسبت دادن اتهامات واهی و دروغین و دادگاهی کردن دانشجویان زندانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به سرکوب خونین و وحشیانۀ رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
13 بهمن 1389 برابر با 02 فوریه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: