۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

فعال دانشجویی نادر احسنی پس از پایان محکومیتش با استقبال گرم حاضرین از زندان آزاد شد


بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران "فعال دانشجویی نادر احسنی پس از تحمل یک سال محکومیت غیر قانونی زندان ، درد و رنج زندان و فشارهای غیر انسانی آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشت.
روز دوشنبه 18 بهمن ماه فعال دانشجویی نادر احسنی پس از تحمل 1 سال زندان و پایان یافتن محکومیت غیر قانونی ، شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی با استقبال گرم و عاطفی خانواده و دوستانش از زندان مخوف اوین آزاد شد..آنها با دسته های گل بی صبرانه برای مدتی طولانی در انتظار خروج او از زندان اوین بودند . لحظه های پیوستن وی به خانواده و دوستان با اشکهای شوق و احساسات عاطفی غیر قابل توصیفی همراه بود.
فعال دانشجویی نادر احسنی در 11 آذر ماه سال 86 از مقابل منزلشان توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد و 68 روز تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.بازجویان وزارت اطلاعات علیه این فعال دانشجویی اقدام به پرونده سازی نمودند . پروندۀ ساخته شده به شعبۀ 28 دادگاه انقلاب ارجاع و توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمیسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 مورد محاکمه قرار گرفت و به 1 سال زندان محکوم شد.
این فعال دانشجویی شامگاه 19 بهمن ماه سال 88 مجددا توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل و پرونده جدیدی با اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی بعد از انتخابات ، ارسال اخبار اغتشاشات به خارج از کشور و بیگانگان برای وی گشوده شد. این اتهامات در حالی به وی نسبت داده شد که در حال گذراندن خدمت سربازی و در پادگان بسر می برد .قرار است دادگاه وی 23 بهمن ماه سال جاری در شعبه 28 دادگاه انقلاب توسط محمد مقیسه ای برگزار شود.
فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران بازداشت ، شکنجه ، محکومیت سنگین و غیر قانونی و قراردادن زندانیان سیاسی در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی را محکوم می کند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
18 بهمن 1389 برابر با 07 فوریه 2011


http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: