۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

مبتلا کردن یکی از زنان زندانی سیاسی زندان گوهردشت به بیماری هپاتیت بی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی در بهداری زندان گوهردشت کرج به بیماری «هپاتیت بی» مبتلا شده است .
زندانی سیاسی کبری بناززاده امیرخیزی 56 ساله و از زندانیان سیاسی دهۀ 60 تحت عنوان درمان به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل و به دلیل استفاده از وسایل آلوده در بهداری زندان وی به بیماری هپاتیت بی مبتلا گردید. وضعیت جسمی او در شرایط بسیار حادی است . ولی بازجویان وزارت اطلاعات اجازۀ درمان در بیمارستانهای خارج از زندان به وی نمی دهند. خانم بنازاده امیرخیزی پیش از این در بند 209 بدلیل شکنجه های وحشیانۀ بازجویان وزارت اطلاعات و زدن ضربه ای به چشمانش دچار خونریزی گردید و در آستانۀ نابینایی قرار گرفت.
خانواده بنازاده امیرخیزی پیگیریهای مستمری برای گرفتن مرخصی استعلاجی جهت درمان عزیزشان در یکی از بیمارستانهای خارج از زندان نموده اند ولی بازجویان وزارت اطلاعات از پاسخگویی و اجازۀ درمان به وی در یکی از بیمارستانهای خارج از زندان خوداری می کنند.
لازم به یادآوری است زندانی سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 ،در تاریخ 27 دی 1387 هنگامی که از فرودگاه خمینی با داشتن ویزا و پاس معتبر قصد دیدار با فرزندانش در قرارگاه اشرف در عراق را داشت. با یورش مامورین وزارت اطلاعات همراه با 18 نفر از مادران و پدران سالخورده دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل شدند و چند ماه در این شکنجه گاه تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفتند.بازجویان وزارت اطلاعات علیه او پرونده سازی نمودند و پروندۀ وی را به شعبۀ 28 دادگاه انقلاب ارجاع دادند. او توسط محمد مقیسه ای از اعضای هیئت قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 مورد محاکمه قرار گرفت و به 5 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت محکوم شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مبتلا کردن زندانیان سیاسی به بیماریهای مزمن و خطرناک را به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار رسیدگی به پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در دادگاه کیفری بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
09 اسفند 1389 برابر با 28 فوریه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: