۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

رژیم ولی فقیه از تحویل دادن پیکر جانباختۀ راه آزادی زهرا بهرامی خوداری می کند


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وزارت اطلاعات و صلواتی معروف به قاضی مرگ همچنان از تحویل دادن پیکیر جان باختۀ راه آزادی زهرا بهرامی خوداری می کند.
خانواده بهرامی از زمان اعدام جنایتکارانۀ او بطور مستمر پیگیر تحویل گیری پیکر وی هستند ولی وزارت اطلاعات و صلواتی از تحویل دادن پیکر زنده یاد زهرا بهرامی خوداری می کنند. پس از اجرای حکم اعدام ،خانواده بهرامی برای تحویل گیری پیکر عزیزشان به زندان اوین مراجعه کردند به آنها گفته شد که باید به صلواتی معروف به قاضی مرگ مراجعه کنند تا او مجوز تحویل گیری پیکر خانم بهرامی را صادر و آنها بتوانند جسد وی را از سردخانۀ کهریزک تحویل بگیرند.قاضی مرگ صلواتی حاضر به روبرو شده با این خانواده نشد و به آنها گفته شد که نمی شود و از اینجا باید بروید.بنابه رسوم سنتی ابتدا باید مراسم خاک سپاری صورت گیرد تا خانوادۀ آنها بتوانند مراسم گرامیداشت را برگزار کنند.
یکی از جنایتهای که رژیم ولی فقیه علی خامنه ای علیه خانواده های زندانیان سیاسی که عزیزانشان اعدام می شوند، روا می دارد سلب کردن حق آخرین وداع از آنها و دفن مخفیانه و بدون حضور خانواده جانباختگان است.
از طرفی دیگر وزارت اطلاعات برای توجیه عمل جنایتکاران و ضد بشری اعدام زهرا بهرامی اقدام به پخش اعترافات و صحنه سازیهای علیه او در یک برنامۀ تلویزیونی خود تحت نام 20:30 زده است. شکنجه گران وزارت اطلاعات که بیش از 10 ماه خانم بهرامی را در بندهای سپاه زندان گوهردشت کرج و بند 209 زندان اوین تحت شکنجۀ جسمی و روحی قرار دادند و او را وادار به اعترافات تلویزیونی نمودند به نمایش گذاشتند.
یک روز قبل از اعدام خانم بهرامی وزارت خارجۀ رژیم ولی فقیه به وزارت خارجه هلند اطمینان خاطر داده بود که او را تا پایان پروسۀ حقوقی اش اعدام نخواهد کرد ولی در بهت و ناباوری روز بعد از اطمینان خاطر به دولت هلند خانم بهرامی اعدام شد.یکی از دلایل اصلی این اعدام ورود 2 وکیل جدید به پرونده خانم بهرامی که توسط دولت هلند در تهران تعیین شده بودند و مورد بررسی قرار دادن پرونده توسط وکلای جدید حقایق پشت پرده را آشکار می کرد و دستان قوۀ قضاییه و شکنجه گران ولی فقیه در زندانها را عیان می نمود.آنها برای پوشانده نگه داشتن حقایق در قوۀ قضاییه و وزارت اطلاعات اقدام به اعدام شتابزده و غیر معمول خانم بهرامی نمودند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خواستار تشکیل یک کمیتۀ حقیقت یاب مستقل و بین المللی برای بررسی اجرای حکم جنایتکارانۀ اعدام زهرا بهرامی و سایر زندانیان سیاسی در ایران است و از دولت هلند ،دبیر کل سازمان ملل،کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
13 بهمن 1389 برابر با 2 فوریه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: