۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

ابتلاء مرموزانۀ زندانیان سیاسی به تومورهای سرطانی و عدم درمان آنها

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"دانشجوی زندانی حسن ترلانی از 2 ماه پیش مبتلا به توموری در قسمت پایینی شکم شده است و در شرایط بد جسمی بسر می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.
دانشجوی زندانی حسن ترلانی 23 ساله که برای طی کردن دورۀ محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی 10 ساله خود به زندان کرمان تبعید شده است، از 2 ماه پیش در قسمت پایینی شکمش دچار توموری دردناک شده و از درد شدید رنج می برد. او حتی قادر به استراحت نیست و در شرایط سخت و غیر انسانی جسمی قرار داده شده است.
هنوز از ماهیت نوع تومور که بد خیم و یا خوش خیم است اطلاعی در دست نیست. علت نامشخص بودن نوع تومور عدم معاینه و انجام آزمایشات لازم برای تشخیص نوع تومور می باشد.دانشجوی زندانی به بهداری زندان احاله داده می شود در صورتیکه بهداری زندان اعلام کرده است به دلیل عدم داشتن امکانات لازم نه قادر به تشخیص نوع تومور است و نه امکانات درمان آن را دارد.
پدر این زندانی سیاسی که ناچار است هر ماه از تهران برای ملاقات کابینی فرزندش با صرف هزینه های زیاد مالی و طی مسافتهای طولانی به زندان کرمان مراجعه کند تا بتواند 20 دقیقه ملاقات کابینی با فرزندش داشته باشد.او تنها در آن زمان امکان پیگیری درمان فرزندش را دارد.برای درمان فرزندش و انجام آزمایشات لازم جهت اطلاع از نوع تومور به ارگانهای مختلف مراجعه کرده ولی تا به حال جز شنیدن وعده های دروغین و عدم انجام هرگونه اقدامی مواجه بوده است.این خانواده در نگرانی فزآینده ای بسر می برند.
تا به حال حداقل سه زندانی سیاسی به طرز مشکوکی در زندان مبتلا به تومور شده اند که تومور 2 تن از آنها بدخیم وسرطانی بوده است زنده یاد ناخدا یکم البرز قاسمی بدلیل عدم درمان سال گذشته در زندان جان باخت و در حال حاضر بازاری زندانی محسن دگمه چی از 6 ماه پیش دچار چنین توموری گردیده و لی بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی به مدت 4 ماه مانع درمان وی شدند این زندانی سیاسی همچنان با عدم درمان و مرخصی استعلاجی مواجه است و در بستر مرگ قرار دارد.
سر بازجویان وزارت اطلاعات که با نام های مستعار علوی و سعید شیخان در مورد وضعیت این دانشجوی زندانی تصمیم می گیرند از درمان این دانشجوی زندانی ممانعت می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به ابتلاء زندانیان سیاسی به سرطان انهم به شکلی کاملا مرموز و عدم درمان آنها را هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اشکال مختلف جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
7 اسفند 1389 برابر با 26 فوریه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: